Aprilia pregătește o nouă versiune a modelului RS660: varianta sub-Factory, cu furcă Öhlins și echipare actualizată

motocicleta super sport de culoare neagra pe strada cu copaci in spate
Sursa Foto: BMH Images

Constructorul italian Aprilia continuă extinderea gamei RS660, unul dintre cele mai de succes modele ale sale din ultimii ani.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Potrivit informațiilor apărute recent, producătorul lucrează la o nouă versiune intermediară a motocicletei, poziționată între modelul de bază și varianta de top, Factory.

Noul model ar urma să fie lansat pentru sezonul 2026, conform imaginilor surprinse în timpul testelor efectuate în apropierea centrului de dezvoltare Aprilia.

Modelul care a revitalizat segmentul sport de cilindree medie

Lansată inițial cu un motor bicilindric paralel de 659 cmc, derivat din blocul posterior al RSV4, Aprilia RS660 a devenit rapid un reper pentru motocicletele sport de cilindree medie. Cu o putere maximă de 105 cai putere, modelul a combinat performanțele sportive cu o utilizare zilnică accesibilă, ceea ce i-a consolidat popularitatea pe piețele europene și internaționale.

Succesul RS660 a contribuit, potrivit specialiștilor din industrie, la revigorarea întregului segment sport de 600–700 cmc, influențând apariția unor modele precum Yamaha R7, KTM 990 RC R sau Ducati Panigale V2.

Pe baza acestei platforme, Aprilia a dezvoltat ulterior și alte versiuni, printre care Tuono 660 (naked) și Tuareg 660 (enduro-touring). Cu toate acestea, RS660 rămâne modelul cu cele mai bune vânzări din gamă, iar compania caută să mențină interesul ridicat prin actualizări periodice.

O versiune între baza standard și varianta Factory

Imaginile recente arată o motocicletă ce păstrează carenele și designul actual, inclusiv aripioarele aerodinamice compacte introduse la revizia de anul trecut, însă modificările tehnice sugerează o combinație între echipările existente.

Noul model este echipat cu furca inversată Öhlins NIX 30 de 43 mm, preluată de la versiunea Factory, dar utilizează amortizorul spate Kayaba de pe varianta standard, reglabil complet. Sistemul de frânare rămâne semnat de Brembo, cu etriere monobloc, iar pneurile montate sunt Pirelli Diablo Rosso IV, aceleași folosite la lansarea modelului original.

Prototipul testat prezintă și o aripă față din fibră de carbon, disponibilă în prezent doar ca accesoriu opțional, fără confirmarea includerii sale în echiparea standard.

Echipamente electronice și performanțe

Din punct de vedere al motorizării, nu sunt așteptate modificări. Bicilindrul paralel de 659 cmc își păstrează puterea de 105 CP, alături de pachetul complet de asistență electronică: ABS cornering multilevel, control al tracțiunii, wheelie control, launch control și moduri multiple de condus.

Posibilă denumire „RS660 RF” și lansare la EICMA 2025

Potrivit informațiilor neoficiale, Aprilia ar putea reintroduce denumirea „RF”, utilizată anterior pentru o versiune sportivă a modelului RSV4, pentru a desemna această nouă configurație intermediară.

Din punct de vedere comercial, motocicleta ar urma să se poziționeze între varianta standard și Factory, cu un preț mai ridicat cu aproximativ 1.100–1.500 de euro față de modelul de bază.

Prezentarea oficială a noii Aprilia RS660 este așteptată în noiembrie 2025, în cadrul Salonului Internațional al Motocicletelor EICMA de la Milano, eveniment unde marca italiană își lansează în mod tradițional noile modele de serie.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...