„Armură de neînvins!” D3O lansează Diablo – protecţia care promite să ridice standardul la un posibil CE Nivel 3

laborator teste protectie moto
Sursa Foto: D3o

Liderul britanic în tehnologia materialelor de protecţie, D3O, a dezvăluit noua gamă Diablo, descrisă de companie drept „cea mai avansată” din portofoliu şi, totodată, un pas care ar putea împinge industria către un viitor standard CE Nivel 3.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Polymer inteligent, grosime minimală

Es­enţa performanţei Diablo este materialul non‑newtonian caracteristic D3O: maleabil în condiţii normale, dar capabil să se întărească instantaneu la impact. Noutatea de acum – un compus termoplastic elastomer denumit IM (Injection‑Moulded) material – permite injecţia directă în matriţă, renunţând la spuma turnată folosită anterior.

  • Suprafaţă deschisă pentru ventilaţie: 38,5 %
  • Grosime Nivel 2: 9,5 mm
  • Grosime Nivel 1: 6,5 mm
  • Reducere de material faţă de gama LP1: ≈ 20 %

Diablo e greu de depăşit”, spune Adam Turvey, Design Lead D3O. „Am folosit materiale foarte moi şi flexibile care ne permit geometrii complexe şi o respirabilitate net superioară. Pasul următor? Poate un Nivel 3 CE, ceea ce ar transforma Nivelul 2 în minimum de protecţie acceptat – spre beneficiul utilizatorului.”

Pre‑curbată şi super‑aerisită

Spre deosebire de protectorii plaţi Ghost, Diablo are o formă pre‑curbată ce urmează anatomia corpului, plus canale de ventilaţie care îi conferă titlul de cea mai „rece” armură din catalog. Turvey subliniază că flexibilitatea rămâne comparabilă cu Ghost, însă Diablo este „mai moale şi mai respirabilă”.

Impact redus asupra mediului

Prin noul proces de injecţie şi geometria perforată, D3O spune că utilizează cu 20 % mai puţin material, diminuând amprenta de carbon pe unitate produsă.

Viziune cross‑industry

Expertiza D3O depăşeşte motociclismul: compania testează deja căptuşeli de cască pentru armata SUA şi pregăteşte soluţii de amortizare a vibraţiilor preluate din Formula 1 şi NASCAR. Un rezultat direct este branţul AeroMax, conceput să reducă oboseala prin filtrarea vibraţiilor transmise din scăriţe spre tălpi, disponibil în curând alături de manşoane pentru ghidon cu efect similar.

Nu există o baghetă magică care să rezolve toate situaţiile”, explică Turvey. „De aceea combinăm materiale şi structuri diferite, ajustate pentru fiecare aplicaţie: de la protecţia membrelor până la confortul riderului pe distanţe lungi.”

Ce urmează?

D3O va expune Diablo la târgurile internaţionale din toamnă, iar primele echipamente moto cu noua protecţie ar putea ajunge în magazine în sezonul 2025. Dacă performanţele se confirmă, standardul Nivel 2 ar putea deveni curând „noua bază”, iar discuţia despre un Nivel 3 real, iniţiată chiar de britanici, va intra pe agenda organismelor de certificare. Pentru motociclişti, miza este clară: protecţie superioară, greutate şi volum reduse şi, nu în ultimul rând, un plus de confort termic.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...