Doi foști angajați Tesla, Daniel Davey și Mark Tapscott, au fondat un start-up britanic de vehicule electrice numit Longbow, cu scopul de a-și provoca fostul angajator prin lansarea de mașini electrice sport ușoare, transmite Business Insider.
Acest lucru se întâmplă în timp ce fanii Tesla așteaptă noul Roadster promis de miliardar. Acesta a fost prezentat în 2017 de Elon Musk drept „cea mai rapidă mașină de serie făcută vreodată, punct”, dar încă nu s-a materializat. „Tesla Roadster a fost anunțată în 2017… A fost numită Tesla Roadster 2020”, a remarcat Davey.
Strategia Longbow implică o abordare bazată pe achiziționarea majorității componentelor de la furnizori externi, mai degrabă decât să construiască totul în cadrul companiei, o metodă care, în opinia lor, va îmbunătăți flexibilitatea și marjele.
Primul lor vehicul este ediția limitată Speedster, cu un preț de 84.995 de lire sterline (112.000 de dolari), cu livrări începând de anul viitor. Acesta va fi urmat de Roadster, un model de serie cu un preț de 64.995 de lire sterline (85.500 de dolari), făcând trimitere directă la supercarul întârziat al Tesla. Davey afirmă cu încredere: „Vom livra un Roadster înainte ca Tesla să livreze un Roadster. Iar al nostru va fi mai ușor și mai cool”.
Davey și Tapscott au fost primii angajați ai Tesla, fiind implicați în lansarea Roadster-ului original și a Modelului S în Europa și aduc o experiență semnificativă în noua lor afacere. Ei cred că experiențele lor anterioare, inclusiv navigarea printre provocările infrastructurii EV timpurii, îi vor ajuta să evite capcanele care au dus la prăbușirea altor start-up-uri EV.
Longbow intenționează să profite de lanțul de aprovizionare EV dezvoltat, inclusiv de posibila aprovizionare cu tehnologie „uluitoare” din China, acordând totodată prioritate furnizorilor locali din Regatul Unit. În ciuda încetinirii actuale a creșterii vânzărilor de vehicule electrice și a finanțării, Longbow vede o oportunitate unică în segmentul insuficient deservit al automobilelor electrice sport de gamă medie. „Este un scandal că nimeni altcineva nu se concentrează pe acest segment”, a mai spus Davey.