Ducati reinventează DesertX: motorizare V2 și design optimizat pentru sezonul 2026

motocicleta ducati adventuure neagra pe sosela lanaga o padure
Sursa Foto: BMH Images

Ducati pregătește lansarea noii generații DesertX, modelul care marchează un pas important pentru gama off-road a producătorului italian, echipat pentru sezonul 2026 cu motorul V2. Prezentarea oficială este programată la EICMA Milano, pe 4 noiembrie.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Modelul DesertX, prezentat inițial în 2019 ca prototip sub marca Scrambler, a intrat în producție în 2022 și a reprezentat prima motocicletă Ducati echipată cu o roată față de 21 de inci. Până în prezent, a fost propulsat de motorul Testastretta V-twin cu distribuție desmodromică.

Începând cu următoarea generație, acesta va fi înlocuit cu motorul V2 de 890 cmc, cu distribuție clasică și o putere maximă de aproximativ 116 CP și un cuplu de 92 Nm la 8.250 rpm, conform specificațiilor deja utilizate pe Multistrada V2.

Noua motorizare aduce beneficii suplimentare, în special la nivelul greutății. Potrivit datelor furnizate de producător pentru modelele Panigale V2, Streetfighter V2 și Multistrada V2, trecerea la motorul V2 a redus masa totală cu până la 18 kilograme.

Astfel, DesertX ar putea avea o greutate pregătită de drum, fără combustibil, estimată între 190 și 195 kg, aspect considerat esențial pentru performanțele în teren accidentat.

Designul noii generații DesertX păstrează elemente inspirate de modelul clasic Cagiva Elefant, dar într-o formă mai suplă. Prototipurile surprinse în teste arată un spate mai îngust, fără rezervorul suplimentar opțional disponibil pe versiunea actuală. Partea frontală este, de asemenea, mai compactă, iar rezervorul principal beneficiază de o redesenare datorată noii arhitecturi a motorului.

Pe lângă motor, modificările tehnice includ o suspensie revizuită, cu amortizor spate și braț oscilant reproiectate pentru a îmbunătăți performanța în off-road. Suspensia este complet reglabilă manual atât pe față, cât și pe spate, iar motocicleta va fi echipată cu roți cu spițe de 21 și 18 inci.

Noua gamă DesertX va debuta inițial doar cu varianta de bază, urmând ca ediții precum Rally sau Discovery să fie introduse ulterior. Alături de DesertX V2, Ducati va prezenta la EICMA și o versiune actualizată a Multistrada V4 Rally.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...