General Motors și LG dezvoltă o baterie revoluționară care ar putea schimba viitorul motocicletelor electrice

baterii masini electrice
sursa foto: StoreDot

Chiar dacă interesul public pentru vehiculele electrice pare să fi scăzut în ultima perioadă, marii jucători din industrie nu renunță la cursa pentru inovație. General Motors și LG Energy Solution au anunțat recent o descoperire tehnologică majoră care ar putea transforma radical nu doar segmentul auto, ci și piața motocicletelor și vehiculelor powersports electrice.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Cele două companii au dezvoltat împreună un nou tip de baterie, denumită celulă prismatica litiu-mangan bogată (LMR – Lithium Manganese-Rich). Deși inovația a fost anunțată inițial în contextul automobilelor electrice de mari dimensiuni, specificațiile acestei baterii o fac extrem de atractivă pentru motocicletele electrice, scutere sau ATV-uri – unde greutatea redusă, spațiul limitat și performanța energetică sunt esențiale.

Potrivit General Motors, noile celule LMR pot stoca cu până la 33% mai multă energie decât actualele baterii cu fosfat de fier litiu (LFP), menținând un cost similar. Acest progres este crucial pentru vehiculele de dimensiuni mici, care trebuie să echilibreze autonomia, puterea și greutatea într-un spațiu foarte restrâns.

Un alt avantaj notabil este formatul prismatic al celulei, care permite o configurare mult mai flexibilă a bateriei în cadrul vehiculului. În comparație cu celulele cilindrice tradiționale, cele prismatice pot fi modelate și împachetate mai eficient, adaptându-se mai ușor constrângerilor de design ale motocicletelor și vehiculelor off-road. Într-un segment unde fiecare milimetru contează, acest detaliu poate face diferența.

Deși implementarea comercială nu este imediată, planurile pentru producția acestui nou tip de baterie sunt deja în desfășurare. LG va începe producția de pre-serie la finalul anului 2027, iar fabricația la scară largă în SUA este programată pentru 2028, prin parteneriatul Ultium Cells. Cercetările în direcția acestei tehnologii au început încă din 2015, iar LG deține deja peste 200 de brevete legate de această chimie LMR.

Într-un moment în care piața EV pare să-și regândească direcția, mai ales în contextul incertitudinilor politice și schimbării priorităților consumatorilor, această inovație ar putea reprezenta impulsul de care aveau nevoie producătorii de motociclete electrice pentru a intra în mainstream.

Dacă aceste baterii își vor dovedi eficiența în utilizarea reală, ele ar putea fi elementul lipsă care să accelereze adoptarea motocicletelor și vehiculelor powersports electrice la scară globală. Momentan, rămâne doar o promisiune tehnologică, dar una care are toate șansele să redefinească viitorul mobilității electrice pe două roți.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...