Honda a depus un nou brevet ce vizează reducerea transferului de căldură dintre frâne și anvelope, cu scopul de a preveni supraîncălzirea cauciucurilor – o problemă tot mai dezbătută în competițiile MotoGP.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
În ultimii ani, presiunea anvelopelor față a devenit un subiect central în campionatul mondial de motociclism viteză. Regulamentele actuale impun monitorizarea constantă a presiunii și penalizează piloții care rulează prea mult timp sub valoarea minimă stabilită, pentru a evita riscul unor defecțiuni.
Consecința neașteptată a acestor reguli este că unii sportivi sunt nevoiți să alterneze ritmul de cursă și chiar să rămână temporar în spatele altor motociclete, pentru a ridica temperatura și presiunea anvelopei din față.
Potrivit documentației depuse, soluția Honda ar putea diminua efectul temperaturii generate de sistemul de frânare asupra anvelopelor. Brevetul prezintă un design instalat pe modelul CBR250RR, o motocicletă destinată pieței asiatice, însă specialiștii consideră că aplicabilitatea sa este legată în principal de competiții.
Inovația constă în utilizarea unor discuri de frână de dimensiuni mari, care se extind până aproape de centrul roții, acționând totodată ca disipatoare de căldură. În spatele acestora sunt montate capace aerodinamice sculptate, cu rol dublu: pe de o parte, palele integrate direcționează fluxul de aer pentru eliminarea eficientă a căldurii, iar pe de altă parte, distanțiere speciale mențin un spațiu de aer constant între capac și jantă, reducând transferul termic către roată și, implicit, către anvelopă.
Astfel, temperaturile ridicate provenite din frânare ar fi împiedicate să se transmită cauciucului, ceea ce ar contribui la menținerea performanței și a duratei de viață a anvelopelor.
Deși brevetul nu menționează în mod expres competițiile MotoGP, avantajele tehnice pe care le aduce ar putea reprezenta un răspuns direct la dificultățile actuale legate de gestionarea presiunii și temperaturii pneurilor.