Modelul retro-sport primește actualizări tehnice și estetice, păstrând spiritul original al seriei Z
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Kawasaki a prezentat oficial noul Z900RS 2026, o versiune rafinată a emblematicului model care continuă tradiția începută de legendarul Z1. Cu o serie de îmbunătățiri la nivel de motor, șasiu, electronică și design, motocicleta reconfirmă deviza constructorului japonez: „Legends never end” – legendele nu se sfârșesc niciodată.
Pentru 2026, atât Z900RS, cât și varianta sa de top Z900RS SE, au fost actualizate cu tehnologii moderne, păstrând în același timp caracterul autentic al gamei „Z”.
Motor rafinat și tehnologie de ultimă generație
La baza modelului rămâne același motor de 948 cmc, calibrat pentru o livrare lină a puterii la turații mici și performanțe sporite la turații înalte. Noutățile vin însă din zona electronicii, unde Z900RS 2026 integrează Electronic Throttle Valves (ETV), cruise control electronic și un pachet avansat de asistență pentru pilot bazat pe IMU (Unitate de Măsurare Inerțială).
Acest sistem include funcția Kawasaki Cornering Management Function (KCMF), care optimizează frânarea și tracțiunea în viraje, alături de noul Kawasaki Quick Shifter (KQS) bidirecțional, ce permite schimbarea treptelor fără ambreiaj, atât la urcare, cât și la retrogradare.
Design inspirat din trecut, tehnologie pentru prezent
Estetic, Z900RS 2026 păstrează linia clasică a seriei, inspirată de modelul Z1 din anii ’70. Rezervorul în formă de lacrimă, coada distinctivă și stopul oval LED amintesc de originile retro ale motocicletei, în timp ce finisajele moderne evidențiază grija pentru detalii.
Noul sistem de evacuare tip megafon, completat de țevi de eșapament redesenate, oferă o prezență vizuală puternică și un sunet specific seriei Z, rafinat pentru 2026. De asemenea, fantele de pe chiulasă creează iluzia unui motor răcit cu aer, accentuând caracterul vintage al modelului.
Suspensii și frâne de inspirație supersport
Z900RS 2026 este echipat cu o furcă inversată de 41 mm, reglabilă pentru compresie și revenire, și o suspensie spate cu sistem orizontal Back-Link, care contribuie la confortul și stabilitatea în mers.
Sistemul de frânare include etriere radiale și discuri de 300 mm, oferind o frânare lineară și controlabilă. Versiunea SE beneficiază de un pachet Brembo complet, cu etriere M4.32, discuri Brembo și conducte din oțel împletit, alături de un amortizor Öhlins cu rezervor extern, pentru un comportament sportiv pe șosea.
Confort și conectivitate
Poziția de pilotaj rămâne una relaxată și ergonomică, iar Kawasaki oferă opțiunea unui Low Seat de 810 mm, față de înălțimea standard de 835 mm, pentru o mai bună accesibilitate.
Motocicleta dispune de conectivitate Bluetooth, prin aplicația Rideology The App Motorcycle, permițând afișarea și monitorizarea parametrilor în timp real. O nouă mufă USB-C, amplasată pe ghidon, adaugă un plus de utilitate pentru accesoriile electronice.
Variante și culori pentru 2026
Pentru anul model 2026, Z900RS va fi disponibil în mai multe versiuni și scheme de culoare, fiecare cu identitate proprie:
- Z900RS (inclusiv varianta de 70 kW) – Candy Tone Red
- Z900RS Black Ball Edition (inclusiv varianta de 70 kW) – Ebony, cu elemente inspirate din designul „Fireball”
- Z900RS SE (inclusiv varianta de 70 kW) – Metallic Spark Black, cu detalii portocalii de saturație crescută.
O legendă accesibilă unei noi generații
Prin introducerea versiunilor de 70 kW și 35 kW, Kawasaki face ca noul Z900RS să fie accesibil și pentru posesorii de permis A2, lărgind astfel publicul țintă.
Cu o combinație între tehnologie modernă, estetică retro și rafinament mecanic, Z900RS 2026 continuă povestea unuia dintre cele mai apreciate modele din istoria Kawasaki – o legendă care, potrivit producătorului, „nu se sfârșește niciodată”.
 
			 
						 
												 
												 
												
 
				 
						 
						