Modelul KTM Super Duke, recunoscut de aproape un deceniu drept una dintre cele mai puternice motociclete naked din lume, primește o nouă identitate dedicată circuitului. Compania germană Krämer Motorcycles, specializată în dezvoltarea de motociclete pentru competiții, a lansat un kit complet de conversie care transformă Super Duke-ul într-o motocicletă de pistă cu ergonomie de superbike.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Proiectul, denumit Track Super Duke, este compatibil cu modelele KTM 1290 și 1390 Super Duke produse începând cu anul 2020 și a fost conceput exclusiv pentru utilizare pe circuit, conform filozofiei producătorului bavarez.
Performanțe de top și construcție orientată spre competiție
În configurația sa standard, KTM 1390 Super Duke R dezvoltă 190 cai putere dintr-un motor bicilindric de 1.350 cmc, oferind un cuplu ridicat și o reacție instantanee. De-a lungul anilor, motocicleta s-a remarcat prin puterea brută și comportamentul dinamic, devenind o alegere populară printre pasionații de performanță pură.
Totuși, pentru utilizarea pe circuit, Krämer Motorcycles a adaptat platforma Super Duke cu o serie de componente menite să îmbunătățească poziția de pilotaj, aerodinamica și gestionarea greutății.
Rezervor integrat în șa și carenaj din materiale compozite
Elementul central al noului kit este rezervorul de combustibil de 22 de litri, complet reproiectat. Acesta servește și drept unitate spate, astfel încât pilotul stă direct pe rezervor, ceea ce contribuie la optimizarea centrului de greutate. În plus, rezervorul este prevăzut cu supapă de golire rapidă, un detaliu esențial pentru competițiile de circuit.
Caroseria este completată de un carenaj de curse din GRP (plastic ranforsat cu fibră de sticlă) și întărituri din carbon-Kevlar, care integrează un sistem Ram Air pentru o mai bună alimentare cu aer. Poziția de pilotaj este configurabilă prin intermediul repose-picioarelor CNC reglabile și al ghidoanelor ajustabile, iar mecanismul special de pârghie al amortizorului spate oferă tracțiune sporită și feedback îmbunătățit.
Conversie completă plug-and-play
Potrivit producătorului, toate componentele electronice originale ale motocicletei KTM sunt păstrate, ceea ce face conversia simplă și rapidă. Kitul include toate suporturile necesare pentru montarea sistemelor electronice, oferind o soluție „plug-and-play” destinată piloților care doresc o trecere completă la specificații de circuit.
În plus, Krämer Motorcycles oferă opțional radiatoare mai mari și elemente aerodinamice suplimentare pentru performanțe extinse. Compania dezvoltă, de asemenea, un pachet complet de electronică de curse, programat pentru lansare în primăvara anului 2026.
Preț și disponibilitate
Deocamdată, conversia este disponibilă doar sub forma unui kit de transformare, la prețul de 6.990 euro. Markus Krämer, fondatorul companiei, a anunțat însă planuri pentru producția unor vehicule complete, bazate pe platforma KTM Super Duke 1390, dedicate exclusiv competițiilor pe circuit.
Prin această inițiativă, Krämer Motorcycles oferă pasionaților de performanță pură o modalitate de a transforma una dintre cele mai iconice motociclete naked din Austria într-un model dedicat exclusiv vitezei și preciziei pe pistă.