Într-un moment în care motocicletele chinezești încep să câștige teren pe piețele internaționale, QJMotor vine cu o propunere serioasă în clasa sportivelor de cilindree medie: noul SRK 650 R. Deși momentan afectată de războiul tarifar dintre SUA și China, compania continuă să se extindă rapid în Europa și alte regiuni, iar noul model promite să aducă o alternativă solidă la consacratele mărci japoneze.
Cine este QJMotor?
QJMotor este o divizie a gigantului industrial chinez Qianjiang Group, unul dintre cei mai mari producători de motociclete din lume. Grupul deține și brandul italian Benelli, achiziționat în 2004, iar prin această colaborare QJMotor a reușit să îmbine experiența europeană în design și inginerie cu forța industrială și capacitatea de producție din China. În ultimii ani, QJMotor și-a construit o reputație solidă în Asia și Europa pentru motocicletele cu un excelent raport calitate-preț și un nivel tehnologic în continuă creștere, fiind implicată chiar și în competiții internaționale, precum Campionatul Mondial de Supersport.
Performanțe apropiate de sportiva japoneză de referință
QJMotor SRK 650 R a fost omologată recent în China, dezvăluind o serie de specificații impresionante. Noua motocicletă folosește un motor cu patru cilindri în linie de 649 cmc, derivat din unitatea modernă a modelului SRK 800 RR — folosit în competițiile de nivel mondial. Are același alezaj de 67,0 mm ca SRK 800 RR, dar cu o cursă redusă la 46,0 mm, ceea ce îi permite să dezvolte 117 cai putere, doar cu 4 CP mai puțin decât versiunea de 778 cmc.
Această putere plasează SRK 650 R foarte aproape de liderii clasei, precum Kawasaki ZX-6R, care atinge 122 CP dintr-o cilindree de 636 cmc. Astfel, motocicleta chineză promite performanțe de top, atingând turații probabil mai mari decât cele 12.000 rpm ale modelului de bază SRK 800 RR.
Șasiu premium și tehnologie de vârf
Motocicleta este construită pe o structură solidă, având un cadru din aluminiu turnat cu două bare principale și un braț oscilant ranforsat. Suspensia este asigurată de o furcă inversată Marzocchi, iar pentru frânare sunt utilizate etriere radiale cu patru pistoane Brembo, garantând o oprire eficientă și sigură.
Din punct de vedere estetic, SRK 650 R adoptă o caroserie mai discretă decât modelele de curse, renunțând la aripioarele aerodinamice supradimensionate în favoarea unor panouri laterale suplimentare montate deasupra carenajului principal, pentru optimizarea fluxului de aer. Semnalizatoarele integrate în oglinzi adaugă o notă elegantă și rafinată.

Alte date tehnice importante
- Ampatament: 55,5 inch (aproximativ 141 cm), foarte apropiat de cele mai bune modele din clasa supersport.
- Greutate la plin: 205 kg (452 lbs), puțin mai mare față de concurența japoneză.
- Viteză maximă omologată: 230 km/h (143 mph), deși cu cei 117 CP reali, mulți se așteaptă ca motocicleta să fie capabilă de mai mult în condiții reale.
În plus, SRK 650 R vine echipată standard cu ABS, un quickshifter vizibil datorită senzorului montat pe tijă, precum și cu un amortizor de ghidon poziționat deasupra jugului superior.
Perspective și disponibilitate
Momentan, lansarea oficială a modelului nu a avut loc, iar detaliile despre preț rămân necunoscute. Totuși, în piețele unde QJMotor este deja prezent, motocicletele sale au prețuri sensibil mai mici decât echivalentele japoneze, ceea ce le poate oferi un avantaj competitiv major.