Test ride BMW F900R 2025: Modelul bavarez vrea coroana de pe capul japonezei de la Yamaha

motocicleta bmw f900r neagra
Sură Foto: TechRider.ro

Puncte Cheie

  • BMW F900R 2025 este o versiune revitalizată a modelului lansat inițial în 2019, cu îmbunătățiri notabile în termeni de tehnologie și ergonomie, recomandată fără testare prealabilă.
  • Printre îmbunătățiri se numără motorul care respectă standardele de emisii Euro 5+, poziția de conducere mai sportivă, noi roți și baterie mai ușoare, și sisteme avansate de siguranță standard precum Dynamic Traction Control și BMW Motorrad ABS Pro.
  • Ergonomia și manevrabilitatea au fost optimizate, motocicleta fiind ușor de controlat și având o poziție a riderului orientată spre o interacțiune mai bună cu vehiculul, modificările suspensiei contribuind la o experiență de condus mai fermă.
  • Sistemul de infotainment cu display TFT și conectivitate Bluetooth directă este considerat unul dintre cele mai bune de pe piață, iar motorul, deși nu cel mai puternic din clasă, oferă un răspuns puternic și lin.
  • Concluzionând, F900R 2025 este lăudată pentru îmbunătățirea clară față de modelul anterior, oferind o experiență de pilotare accesibilă și plăcută pentru toți utilizatorii, deși protecția la intemperii este limitată tipului de model naked.

Pentru cei care nu au răbdare să citească întregul test-ride sau nu au timp, ideea principală este următoarea: dacă sunteți în căutarea unei motociclete din clasa medie, nu luați o decizie înainte de a testa BMW F900R 2025. Acest model vine cu îmbunătățiri semnificative care îl fac demn de luat în considerare.

BMW F900R 2025 nu este o noutate pe piața moto, este mai mult o revitalizare a ceva ce știam deja. Motocicleta a fost lansată inițial de BMW Motorrad în 2019, debutând oficial la salonul EICMA din Milano în noiembrie 2019. Aceasta a înlocuit modelul BMW F800R și a adus îmbunătățiri semnificative în electronică și tehnologia sa, inclusiv un motor de 895 cc, generând 105 CP și un cuplu respectabil de 93 Nm.

Modelul actual este un upgrade atât tehnic, cât și tehnologic, cel puțin pe foaie, dar și din primele impresii pe care le-am avut în urma acestui test ride (nu un review în urma unei utilizări îndelungate), în condiții limitate de timp (o oră) și vreme (10 grade Celsius, umiditate pe carosabil, cauciucuri noi), se pare că nemții și-au făcut lecțiile și au punctat fix acolo unde acest model se prezenta cu unele lipsuri prin comparație cu suratele din clasa în care se află, atât ca cilindree, cât și ca preț.

Ce este nou?

Ei bine, conform fișei tehnice și celor observate cu ochiul liber, nu foarte multe, dar esențiale, după cum urmează:

• Motorul întrunește standardele de emisii Euro 5+

• Poziția de conducere îmbunătățită, mai accentuată pe latura sportivă; ghidonul este aproape drept, scărițele sunt mai sus și mai în spate poziționate, motociclistul este mai aplecat pe roata față pentru un plus de feeling și control.

• Furci telescopice inversate noi, cu reglaj de amortizare, compresie și preîncărcare a arcului.

• Roți noi, cu aproximativ 1,8 kg mai ușoare.

• Baterie nouă, cu aproximativ 0,8 kg mai ușoară.

• Dynamic Traction Control (DTC), BMW Motorrad ABS Pro și Dynamic Brake Control (DBC) sunt acum standard.

• Codița motocicletei redesenată, cu lumini integrate de semnalizare.

• Culori noi, pentru cine contează.

• Accesorii originale BMW Motorrad noi, cum ar fi o finală sport în colaborare cu Akrapovič, suporturi pentru picioare și pedale frezate, protecții de ax și genți de transport moi cu închidere.

• Șa sport nouă (+ 25 mm înălțime a șeii) disponibilă ca echipament opțional din fabrică.

Cum am zis mereu, motocicleta se testează pe stradă, nu în showroom, așa că am scos motocicleta la drum și am dus-o puțin prin trafic, puțin pe DN1 și, nu în ultimul rând, pe câteva curbe, iar acestea sunt impresiile în urma puținului timp petrecut cu această nemțoaică veritabilă.

Ergonomie și manevrabilitate:

Un lucru pe care trebuie să îl menționez și pe care l-am observat și la modelul anterior și nu știu dacă este ceva cu ce doar eu mă confrunt, dar cricurile de la BMW sunt prea scurte și fac ridicarea de pe cric ușor greoaie (cel puțin în cazul meu), prin comparație cu cât de ușor poți să muți de pe cric MT-09, Street Triple ori chiar CB650R, iar acest lucru îi face o mare defavoare, deoarece pleci la drum cu impresia că vei avea de muncit cu această motocicletă când vine vorba de manevrabilitate. Ei bine, asta este o impresie total greșită.

BMW F900R nu doar că este o motocicletă ușoară pe hârtie (208 kg), dar este și foarte ușoară în mers; ghidonul lat și geometria motocicletei contribuie la un control foarte ușor al acesteia, indiferent că vorbim de un mers mai alert sau de filtrarea traficului la viteză mică.

În plus față de modelul pre-upgrade, poziția riderului este modificată; acum stai mai aplecat pe roata față, picioarele sunt duse ușor mai în spate și mai sus, iar ghidonul este aproape drept, lucru ce contribuie foarte mult la această nouă poziție care nu este deloc inconfortabilă, ba mai mult, îți dă impresia de mai mult control asupra motocicletei, roata față comunică mai mult cu tine, iar rezervorul este mai strâns între coapse, lăsând în mod natural partea superioară a corpului mult mai lejeră, fără a pune niciun fel de presiune pe încheieturi.

Un lucru de care am fost luat prin surprindere atunci când am mers cu noul F900R este suspensia față a acestuia, care, pe lângă faptul că acum este reglabilă complet, este mult mai fermă, iar acest lucru îl observi din prima, mai ales când asfaltul nu este cel mai prietenos și când ai în minte cum se simțea modelul anterior care, din punctul meu de vedere și nu numai, BMW F900R pierdea la capitolul suspensie, aceasta fiind parcă prea moale; pe cât de plăcută era în oraș peste gropi, simțeai că te lasă prea repede atunci când voiai să conduci un pic mai sprinten pe drumurile virajate ale patriei.

Una peste alta, din punct de vedere ergonomic și al manevrabilității, motocicleta a evoluat față de modelul anterior, iar ajustabilitatea suspensiei față este un mare plus.

Infotainment și sisteme electronice:

Am declarat de multe ori și îmi asum, display-ul TFT și sistemul de operare de pe modelele BMW sunt cele mai bune din piață. Integrarea cu Bluetooth și ușurința de conectare cu aplicația dedicată BMW de pe telefonul mobil (care înregistrează date despre fiecare plimbare cu privire la viteză, unghi de înclinare, intervenție ABS/ESP și nu numai) ori cu sistemul intercom aduc un plus de valoare motocicletei fără a fi nevoit să plătești un leu în plus, deoarece acestea vin din echiparea standard, aviz concurenței.

La partea de sisteme electronice, BMW nu a dus niciodată lipsă de opțiuni, fie că vorbim de sisteme ABS sau controlul stabilității sensibil la unghiul de înclinare, care acum vin în echiparea standard, producătorul bavarez aruncă în joc ajustabilitatea amortizorului spate electronică, mânșoane încălzite și cruise control, acestea din urmă fiind oferite ca extraopțiuni.

În timpul acestui test ride nu am simțit intervenția niciunui sistem de siguranță (cu toate că au existat și situații de frânări și accelerări bruște), sau, dacă au fost intervenții, eu nu am sesizat, ceea ce înseamnă că integrarea lor este exemplară. În schimb, recunosc că m-am jucat cu modurile de condus Rain, Road, Dynamic și pot spune că da, se simte diferența între fiecare mod, în special cum reacționează motocicleta atunci când tragi de gaz, lucru de apreciat mai ales când vorbim de condiții meteo nefavorabile, iar legătura dintre accelerație și motor este telepatică, nu a smucit niciodată, indiferent de cât de agresiv sau de calm deschizi accelerația, motocicleta accelerează lin și previzibil, nici nu realizezi că este un sistem ride by wire, ai impresia că ai de-a face cu accelerație pe cablu.

Motor, frâne, sunet:

Ca să nu existe urme de îndoială, nimeni nu a cumpărat vreodată BMW F900R pentru cum se aude motorul și evacuarea; este un aspect ce nu mi-a plăcut la modelul pre-facelift și este ceva ce persistă și la acest model, acești doi cilindri paraleli la 270 grade se aud ca o mașină de tuns iarba sau ca un tractor. Partea bună este că nu doar se aude ca unul, ci și trage ca unul de când deschizi accelerația.

Poate 105 cai putere și 93 Nm cuplu nu par mulți pe hârtie, mai ales când ne uităm în curte la KTM, la Yamaha, la Triumph, chiar și la Kawasaki, și ne dăm seama că BMW produce cea mai puțină putere din clasă, dar, cum am zis la începutul acestui articol, motocicleta se testează pe asfalt, nu pe hârtie, iar BMW este dovada clară a acestei afirmații, deoarece, chiar dacă pe hârtie are cea mai puțină putere, vei descoperi atunci când accelerezi că motocicleta pleacă de sub tine și trage ca o locomotivă încă din ture joase. BMW a configurat motorul în așa fel încât să livreze 80% din cuplu de la 5000 rotații pe minut și continuând să tragă continuu până la 8000 de ture.

În cadrul test ride-ului am mers cu motocicleta și pe DN1 și trebuie să menționez că m-am jucat cu treptele de viteză, abuzând de quick-shifter-ul bidirecțional care funcționează exemplar, fără rateuri, inclusiv între treptele 1 și 2, totodata am observat că peste 6000-6500 de rotații încep să apară unele vibrații la nivelul scărițelor și al rezervorului, dar nimic deranjant sau necaracteristic unui motor în doi cilindri, fără a resimți în schimb niciun fel de disconfort pe toată perioada testului, motorul oferindu-ți posibilitatea să poți merge lejer în treapta a 6-a cu 120 km/h sub 6000 de rotații pe minut și totul să fie foarte lin și lipsit de vibrații de orice natură.

Un lucru la care mă așteptam și nu a dezamăgit nici de această dată a fost sistemul de frânare și, cu toate că pe acest BMW F900R nu avem cele mai noi etriere de la Brembo (un alintat, știu), motocicleta frânează exemplar, fără emoții, mușcătura inițială fiind fermă și progresivă oferind încredere indiferent de condițiile carosabile.

Ce mi-a și ce nu mi-a plăcut la noul BMW F900R:

Să începem cu ce nu mi-a plăcut pentru a încheia într-o notă optimistă:

• Greutatea inițială la ridicarea de pe cric.

• Sunetul.

• Integrarea stopurilor în semnalizări.

Ce mi-a plăcut la noul BMW F900R:

• Ajustabilitatea completă a suspensiilor.

• Poziția mult mai sportivă.

• Sistemele avansate de siguranță care sunt standard.

• Display-ul și sistemul de utilizare.

• Conexiunea dintre accelerație și motor.

• Quick-shifter-ul bidirecțional.

Cum se compară cu concurența:

Ei bine, BMW F900R nu este într-o poziție ușoară, având în vedere câți producători joacă în această clasă. Din păcate, nu am testat noul MT-09 de la Yamaha, Z900 de la Kawasaki ori KTM Duke 990, dar pot să fac o comparație între KTM 890 Duke R și Street Triple RS, modele pe care le-am testat. Ambele motociclete lovesc deasupra BMW atunci când vorbim de personalitatea motorului, fie că ne referim la 890 Duke R, care este una dintre cele mai precise și mai amuzante motociclete din clasă, ori că vorbim de Street Triple RS de la Triumph, care a fost și rămâne etalonul clasei mijlocii când vorbim de rafinamentul motorului și comportamentul motocicletei pe viraje, aceasta din urmă utilizând tehnologii dezvoltate pentru Moto2.

Concluzii:

BMW F900R a crescut (dar nu în greutate) și s-a maturizat, și-a ascultat fanii, dar mai ales criticii, punctând cu acest upgrade fix acolo unde durea mai tare, corectând lipsurile modelului anterior, oferindu-i în final mai mult caracter, personalitate și o direcție clară.

Dacă ești în căutarea unei motociclete din clasa de 900, îți recomand să îi acorzi un test ride și vei fi surprins plăcut despre cum îți va da calculele peste cap, deoarece este o motocicletă ușor de pilotat, indiferent de nivelul de experiență, și după primii kilometri îți va crea impresia că mergi pe ea de o viață, ceea ce este de apreciat, nu cred că există motocicletă cu care te poți obișnui mai repede și să te facă să te simți acasă după primele minute pe ea.

Un lucru trebuie să îl ai totuși în vedere: este o motocicletă de tip naked, ceea ce înseamnă că protecția la vânt și intemperii este caracteristică acestei clase. Dacă ai planuri să faci touring, îți recomand modelul XR, care, pe lângă acest plus de versatilitate dat de protecțiile suplimentare, vine și cu priză USB și far adaptiv in echipare standard, desigur, toate acestea cu un preț de pornire mai ridicat.

Luând toate cele de mai sus în considerare, este această bavareză capabilă să fure vrabia din mâna Yamaha sau Triumph? Ei bine, este greu de spus, dar cu siguranță, față de modelul anterior, clasa de 900 a devenit acum locul ei de joacă.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...