TQ lansează cel mai mic și mai silențios motor electric pentru biciclete: HPR40 debutează la Eurobike 2025

propulsor electric biciclete
Sursa Foto: Star Union

La Eurobike 2025, compania germană TQ a prezentat oficial noul său motor electric pentru biciclete – HPR40 – anunțat drept cel mai mic, mai ușor și mai silențios motor produs vreodată pentru o bicicletă. Noul sistem este proiectat special pentru bicicletele de șosea și off-road, oferind performanță electrică discretă și o integrare aproape invizibilă în cadrul bicicletei.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Specificații tehnice și dimensiuni reduse

Motorul HPR40 cântărește doar 1.170 grame, oferind o putere nominală de 200 wați și un cuplu maxim de 40 Nm. Comparativ, modelul HPR60 lansat anterior are o greutate de 1.924 grame și dezvoltă 350 wați și 60 Nm. HPR40 reprezintă o versiune rafinată a modelului HPR50, adaptată de această dată exclusiv pentru cerințele bicicletelor de șosea – cu cadre mai ușoare și mai fine decât cele de mountain bike.

Dimensiunile compacte ale motorului permit o integrare aproape completă în zona axului pedalier, făcând motorul practic invizibil. TQ completează pachetul cu o baterie subțire integrată în down tube, un controler plasat discret sub ghidolină și un mic ecran de afișare montat la capătul ghidonului.

Sistem de asistență adaptivă

Motorul TQ HPR40 este asistat de un set inteligent de senzori și un software adaptiv care ajustează nivelul de suport până la 100% din efortul ciclistului. Producătorul declară că experiența de pedalat este una naturală, fără întreruperi bruște sau senzații artificiale, și că bicicleta „se comportă și se simte ca una clasică – doar că merge mai departe, mai sus și pentru mai mult timp.”

Biciclete echipate cu HPR40

Unul dintre primele modele echipate cu noul motor este Canyon Endurace:ONfly, prezentat în premieră la Eurobike. Modelul de vârf al seriei cântărește doar 9,9 kg, fiind una dintre cele mai ușoare biciclete electrice de șosea lansate până acum. Canyon a colaborat direct cu TQ pentru dezvoltarea unui sistem de asistență electrică care să se integreze perfect într-o bicicletă de șosea, fără compromisuri estetice sau de performanță.

Modelul Endurace:ONfly este echipat cu o baterie de 290 Wh încorporată în cadru, care poate fi suplimentată cu un extender de 160 Wh. Împreună, cele două unități pot oferi o autonomie de până la 100 km.

Vârful de gamă, modelul „Sub 10”, are un preț de listă de 9.999 euro, iar variantele inferioare sunt disponibile între 4.499 și 6.999 euro, toate menținând o greutate sub 12 kg.

Canyon a anunțat că, pentru moment, gama Endurace:ONfly nu va fi disponibilă pe piața din Statele Unite.

Primele aplicații gravel: Ridley E-ASTR

La același eveniment, producătorul Ridley a prezentat modelul E-ASTR, prima bicicletă echipată cu motorul TQ HPR40. Aceasta va avea un preț de 8.899 euro și, spre deosebire de modelul Canyon, va fi disponibilă și pentru piața din SUA începând cu 22 iulie.

Evenimentul Eurobike 2025 continuă să evidențieze tendințele spre miniaturizare, eficiență și integrare estetică în domeniul mobilității electrice pe două roți. Motorul HPR40 marchează o etapă importantă în acest proces, adresându-se unei noi generații de bicicliști care caută performanță electrică discretă și greutate minimă.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...