Yamaha dezvoltă un sistem avansat de avertizare pentru motociclete, bazat pe o singură cameră frontală

noua motocicleta yamaha tracer 9 gt pe culoare neagra cu faruri matrix led
Sursă Foto: Yamaha

Într-o eră în care tehnologia devine tot mai prezentă în siguranța rutieră, Yamaha vine cu o abordare inovatoare în ceea ce privește sistemele de asistență pentru motocicliști.

Recent, compania japoneză a depus două cereri de brevet în Japonia pentru un nou sistem de avertizare împotriva coliziunilor, care se bazează pe o singură cameră montată frontal, în locul radarelor sau al camerelor stereo utilizate frecvent de alți producători.

Sistemele radar sunt deja bine cunoscute în industria auto și încep să fie adaptate și pentru motociclete, în special pentru funcții precum cruise control adaptiv și avertizare de coliziune. Spre deosebire de abordările complexe care implică mai multe camere pentru a simula vederea tridimensională, Yamaha propune o soluție mai simplă și mai accesibilă: folosirea unei singure camere, asistată de software inteligent.

Prin analizarea cadrelor succesive capturate de cameră, în combinație cu date despre viteza motocicletei și unghiul de înclinare, sistemul Yamaha poate prezice traiectoria atât a motocicletei, cât și a vehiculelor aflate în față. Dacă traiectoriile urmează să se intersecteze, sistemul declanșează o alertă de coliziune.

Această capacitate predictivă este esențială și reprezintă un pas important înainte față de sistemele radar mai vechi, care pot declanșa alarme false în situații benigne.

Un exemplu ilustrativ este atunci când un vehicul mai lent din față iese deja de pe drum – sistemul Yamaha, spre deosebire de alte ADAS mai rudimentare, ar putea recunoaște că nu există un pericol real, evitând alarmele inutile. De asemenea, dacă un alt vehicul traversează strada în fața motocicletei, dar va finaliza mișcarea înainte de impact, sistemul este capabil să evalueze corect situația și să nu deranjeze inutil pilotul.

Yamaha subliniază că această tehnologie este concepută în special pentru motocicletele de tip naked, unde spațiul este limitat, iar montarea mai multor camere ar fi dificilă. Astfel, se oferă o soluție eficientă și mai accesibilă, fără a compromite siguranța.

Această inițiativă marchează un nou pas în direcția creșterii siguranței pe două roți, fără a transforma experiența condusului într-una dominată de tehnologie invazivă.

Cu cât sistemele devin mai inteligente și mai puțin intruzive, cu atât sunt mai mari șansele ca ele să fie acceptate de motocicliști și să contribuie real la reducerea accidentelor.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...