Yamaha Motor pregătește lansarea unei versiuni complet actualizate a modelului Ténéré 700 World Raid pentru anul 2026, aducând pentru prima dată o serie extinsă de sisteme electronice de asistență, un șasiu nou și îmbunătățiri structurale și ergonomice.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Aceasta marchează o schimbare majoră în filosofia Yamaha, care până acum a păstrat gama Ténéré fidelă conceptului de motocicletă aventurieră simplă și lipsită de asistențe electronice complexe. Noua versiune World Raid 2026 introduce aproape toate tehnologiile moderne disponibile pe piață.
Asistențe electronice complete și control avansat
Modelul este echipat cu o unitate de măsurare inerțială pe șase axe (IMU), care permite funcționarea unui ABS în viraj cu două niveluri de intervenție, precum și a unui sistem de control al tracțiunii și control al derapajului, ambele sensibile la unghiul de înclinare și complet deconectabile.
În premieră pentru acest model, comanda accelerației se face printr-un sistem electronic ride-by-wire, înlocuind cablul mecanic tradițional. Aceasta permite introducerea a două moduri de livrare a puterii, control de croazieră (cruise control), limitator de viteză și quickshifter opțional.
Șasiu complet nou și suspensii optimizate
Yamaha a revizuit complet șasiul modelului World Raid. În față, motocicleta este echipată cu o furcă inversată KYB de 46 mm, tratată Kashima și reglabilă pentru preîncărcare, compresie și revenire.
Suspensia spate KYB are o cursă mai lungă, o nouă geometrie a basculei cu pârghii reproiectate pentru o progresivitate mai bună și reglaje multiple. Cursa suspensiei rămâne identică cu cea a versiunii precedente – 230 mm în față și 220 mm în spate.
Motocicleta primește și un amortizor de direcție reglabil în 16 trepte, element nou pentru această gamă, menită să îmbunătățească stabilitatea la viteze mari și în teren accidentat. Ca și până acum, Ténéré 700 World Raid este echipată cu roți spițate de 21 inci în față și 18 inci în spate, pentru performanțe optime în off-road.
Design revizuit și îmbunătățiri de ergonomie
Rezervorul rămâne bicompartimentat, cu o capacitate totală de 23 litri și o autonomie estimată de aproximativ 500 km, însă noile panouri laterale din aluminiu reduc greutatea totală cu 1,5 kg.
Șaua a fost redesenată pentru un confort sporit, iar partea frontală primește o carenă nouă cu un parbriz reproiectat, unitate de iluminare LED în patru segmente și un ecran TFT mai mare, cu trei moduri de afișare.
În modul „Raid”, pilotul poate calibra kilometrajul direct de pe joystick-ul ghidonului stâng, o funcție apreciată în navigarea după roadbook.
Motor Euro 5+ și transmisie îmbunătățită
Actualizarea la standardul Euro 5+ aduce o creștere ușoară a performanței: motorul CP2 livrează acum 75 cai putere la 9.000 rpm și un cuplu maxim de 69 Nm la 6.500 rpm. Un sistem de admisie revizuit optimizează cuplul la turații joase.
Actuarea ambreiajului a fost repoziționată cu 35° spre față, reducând frecarea în zona piciorului drept al pilotului. Cutia de viteze a fost, de asemenea, reproiectată pentru schimbări mai line și precise.
Disponibilitate și versiuni de culoare
Noul Yamaha Ténéré 700 World Raid 2026 va fi disponibil începând din aprilie 2026, în două scheme de culori: alb/roșu și negru.
Prețul de comercializare nu a fost încă anunțat oficial.