Un nou competitor se pregătește să intre în segmentul motocicletelor sport de clasă medie-superioară, de data aceasta din China. Marca ZXJC (cunoscută și sub numele ZXMoto), fondată de Zhang Xue, fostul fondator al brandului Kove, dezvoltă modelul 820RR, o motocicletă sport dotată cu un motor cu trei cilindri în linie, care promite o viteză maximă de 299 km/h și o putere de 150 CP.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Proiectul „299” – un nou standard pentru motocicletele chinezești?
Denumirea provizorie Project 299 face referire la viteza maximă estimată a motocicletei, de 299 km/h (186 mph) – limita „nescrisă” stabilită de producătorii japonezi și europeni la începutul anilor 2000, cunoscută ca „acordul gentlemenilor”. Numele oficial al motocicletei va fi ZXJC 820RR, reflectând cilindreea de 819 cmc și apartenența la categoria RR – rezervată motocicletelor sport de înaltă performanță.
Modelul 820RR va fi primul dintr-o serie de motociclete noi anunțate de ZXJC, printre care se numără și o versiune adventure cu motor de 819 cmc, un motocros de 450 cmc monocilindru și un cruiser de 650 cmc cu motor V-twin. Toate acestea au fost anunțate de Zhang Xue în cadrul prezentărilor oficiale ale companiei.
Specificații tehnice ale ZXJC 820RR
Prototipul 820RR a fost deja prezentat, iar lansarea în producție este planificată pentru ultimul trimestru al anului 2025. Construită pe un cadru din aluminiu, motocicleta are o greutate la plin estimată la 168 kg. Motorul cu trei cilindri în linie dezvoltă 150 CP la 13.000 rpm, iar cuplul maxim este de 85 Nm la 10.500 rpm. Turația maximă a motorului ajunge la 15.250 rpm.
Sistemele electronice moderne nu lipsesc: motocicleta va fi echipată cu unitate de măsurare inerțială pe șase axe (IMU), control al tracțiunii în viraj, ABS Bosch cornering și alte asistente de pilotaj, aliniindu-se astfel la standardele internaționale.
Design și inspirație tehnică
Din punct de vedere vizual, ZXJC 820RR seamănă cu modelul anterior 500RR, lansat tot de companie și dotat cu motor cu patru cilindri. Motorul 820RR nu este o copie directă a altor propulsoare existente, deși se remarcă printr-o soluție tehnică rar întâlnită – poziționarea lanțului de distribuție pe partea stângă, similară cu ceea ce oferă MV Agusta F3.
Prototipul a fost deja brevetat, iar schițele tehnice și documentele de design confirmă existența și stadiul avansat al dezvoltării propulsorului.
Contextul pieței și ambițiile ZXJC
China devine un actor tot mai prezent în industria motocicletelor de performanță, cu mărci precum CFMoto (modelele 675SS și 675NK) sau Zontes (gama 703). ZXJC, susținut de viziunea fondatorului Zhang Xue, se înscrie în această tendință și își propune o prezență globală, fără a se limita la piața internă.
În prezent, modelul ZXJC 500RR se află în faza de livrare pentru clienții din China, iar 820RR urmează să fie introdus ca flagship sportiv pentru companie începând cu sfârșitul anului 2025. Planurile de extindere internațională nu au fost încă anunțate oficial, dar având în vedere istoricul fondatorului și dezvoltarea accelerată, o apariție pe piețele europene și americane nu este exclusă.