Lando Norris a încheiat ziua de vineri în forță, reușind cel mai bun timp și în sesiunea a doua de antrenamente libere din Ungaria. McLaren a semnat din nou un 1-2, cu Oscar Piastri la 0.291 secunde în spate, în timp ce Charles Leclerc a completat top 3 pentru Ferrari.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
A fost o sesiune desfășurată pe o pistă parțial înnorată, dar uscată și caldă, iar toți cei 20 de piloți au ieșit rapid pe circuit pentru a acumula kilometri și a testa diferite setări în noile condiții oferite de configurarea revizuită a circuitului Hungaroring.
Fernando Alonso a revenit în monopost după ce a lipsit din FP1 din cauza unei dureri musculare la spate, în timp ce Gabriel Bortoleto a preluat mașina de la Paul Aron la Kick Sauber. Nico Hulkenberg a generat primul moment de atenție după o ieșire largă în virajul 12, în urma căreia a împrăștiat pietriș pe pistă. Ocon și Colapinto au trecut imediat prin zonă și au cerut verificări pentru eventuale daune.
În prima parte a sesiunii, Norris a fost cel mai rapid cu anvelope medii, fiind cu aproape o jumătate de secundă în fața lui Leclerc, în timp ce Piastri l-a urmat la mică distanță. Red Bull a părut în dificultate, Verstappen plângându-se de echilibrul mașinii – „e ca pe gheață”, a transmis prin radio.
Pe măsură ce s-a trecut la simulările de calificare pe softuri, Norris a coborât timpul de referință la 1:15.624, în ciuda unor ieșiri largi în virajele 2 și 14. Piastri a fost și el rapid, dar a întâmpinat trafic în tururile rapide. În spatele lor, Stroll și Alonso au adus Aston Martin în top 5, între cele două Ferrari, în timp ce Hamilton a fost al șaselea.
Mercedes a încheiat cu Russell pe 7 și Antonelli pe 10, în timp ce piloții Racing Bulls – Hadjar și Tsunoda – s-au intercalat pe locurile 8 și 9. Verstappen a încheiat abia pe locul 14, după o sesiune frustrantă în care, pe lângă lipsa de ritm, a fost convocat la comisari pentru un incident bizar în virajul 3, unde a încetinit brusc și pare că a aruncat un prosop din cockpit.
POS | NO | DRIVER | TEAM | TIME/GAP | LAPS |
---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | Lando Norris | McLaren | 1:15.624 | 27 |
2 | 81 | Oscar Piastri | McLaren | +0.291s | 30 |
3 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | +0.399s | 28 |
4 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin | +0.495s | 28 |
5 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin | +0.609s | 25 |
6 | 44 | Lewis Hamilton | Ferrari | +0.705s | 28 |
7 | 63 | George Russell | Mercedes | +0.793s | 27 |
8 | 6 | Isack Hadjar | Racing Bulls | +0.803s | 30 |
9 | 22 | Yuki Tsunoda | Red Bull Racing | +0.861s | 30 |
10 | 12 | Kimi Antonelli | Mercedes | +0.896s | 26 |
11 | 87 | Oliver Bearman | Haas | +0.943s | 27 |
12 | 27 | Nico Hulkenberg | Kick Sauber | +1.056s | 31 |
13 | 31 | Esteban Ocon | Haas | +1.080s | 29 |
14 | 1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | +1.167s | 25 |
15 | 30 | Liam Lawson | Racing Bulls | +1.188s | 29 |
16 | 55 | Carlos Sainz | Williams | +1.250s | 32 |
17 | 5 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber | +1.322s | 29 |
18 | 23 | Alexander Albon | Williams | +1.397s | 30 |
19 | 10 | Pierre Gasly | Alpine | +1.419s | 25 |
20 | 43 | Franco Colapinto | Alpine | +1.535s | 29 |