Scandalul „mini-DRS” duce la măsuri drastice: FIA modifică cu efect imediat regulile aerodinamice din Formula 1

Max Verstappen
Sursa Foto: Facebook/ Emilia-Romagna

Echipele de Formula 1 se vor confrunta cu teste mai riguroase din partea FIA (Federația Internațională de Automobilism) în ceea ce privește flexibilitatea aripii spate a monoposturilor, transmite G4media.ro

Decizia forulului va intra în vigoare imediat, din acest weekend, atunci când va avea loc Marele Premiu al Chinei.

FIA a monitorizat atent deformările pe care aripile spate le-au avut pe durata Grand Prix-ului din Australia.

Astfel, unele monoposturi au fost echipate cu camere suplimentare pentru a surprinde cât mai bine imagini cu aripile spate în acțiune pe circuitul Albert Park din Melbourne. Au mai fost lipite autocolante cu puncte de referință pentru a ajuta la monitorizarea făcută de FIA.

Concluzia clară a FIA a fost că este nevoie imediat de teste mai dure asupra aripilor spate, transmite Autoracer.it.

Anterior, regulamentul permitea o variație de până la 2 milimetri în spațiul dintre planul principal și clapeta aripii spate sub o sarcină de 75 de kilograme.

Începând cu Marele Premiu al Chinei, această limită va fi redusă la 0,5 milimetri, cu o toleranță suplimentară de 0,25 milimetri pentru această cursă, având în vedere termenul scurt de implementare.

Astfel, pentru cursa din China, variația maximă permisă va fi de 0,75 milimetri, urmând ca, începând cu următoarea etapă, limita să fie strict de 0,5 milimetri.

Forul mondial a anunțat că toate echipele au fost găsite conforme cu articolul 3.15.17, iar aripile lor au fost considerate legale pe durata MP din Australia.

Regula a fost înăsprită de FIA după mai multe plângeri care vizau monoposturile Ferrari și McLaren, cel care au fost acuzate de RedBull în special că folosesc un „mini-DRS” pentru a avea un avantaj de viteză în linie dreaptă.

Toate echipele au fost informate despre aceste modificări și vor trebui să se conformeze noilor standarde începând cu acest weekend, pentru a evita eventuale penalizări.

De asemenea, regulamentul mai spune că poziția caroseriei DRS poate fi acum doar în stare deschisă sau închisă, fără să existe legalitate pentru vreo flexare în momentul deplasării.

Trebuie reamintit că începând cu Marele Premiu al Spaniei de la Barcelona, FIA va introduce teste de rezistență mai dure și pentru aripile față.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...