Opel a prezentat noul Grandland Electric AWD, primul model al mărcii cu propulsie 100% electrică și tracțiune integrală. SUV-ul oferă o autonomie de până la 501 kilometri (WLTP), accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde și poate tracta până la 1.350 de kilograme. Lansarea marchează un pas important în extinderea gamei electrice Opel.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Grandland Electric AWD este echipat cu două motoare electrice care livrează o putere totală de 325 CP și un cuplu de 509 Nm. SUV-ul oferă patru moduri de rulare — Normal, Eco, Sport și 4WD — pentru adaptarea comportamentului la drum, condițiile meteo și preferințele șoferului.
Modul 4WD folosește ambele motoare pentru a distribui uniform puterea la toate cele patru roți, oferind aderență optimă pe suprafețe alunecoase. În modul Sport, răspunsul direcției și al accelerației devine mai direct, exploatând la maximum resursele de putere și cuplu.
Potrivit pentru vacanțe și transport de echipamente
Opel a gândit noul Grandland Electric AWD ca un vehicul practic pentru familii și pasionați de activități în aer liber. Capacitatea de tractare de 1.350 kg îl face potrivit pentru bărci, jet ski-uri sau rulote ușoare. Cârligul de remorcare se montează rapid, fără unelte, iar sistemul ESP cu funcție anti-balans contribuie la siguranța în mers.
Spațiul interior este generos: 485 de litri pentru bagaje în configurația standard și până la 1.580 de litri cu bancheta spate rabatată. Scaunele ergonomice certificate AGR, încărcarea wireless pentru telefon și sistemul multimedia cu ecran de 16 inchi sunt disponibile pe versiunile de top.
Autonomie competitivă și încărcare rapidă
Modelul este disponibil în versiunea Ultimate, cu autonomie de până la 483 km, urmând ca alte versiuni, cu autonomie de până la 501 km, să fie introduse în acest an. Bateria de 73 kWh se încarcă de la 20% la 80% în aproximativ 30 de minute la un încărcător rapid.
Aceste cifre fac din Grandland Electric AWD o opțiune viabilă pentru drumuri lungi, inclusiv pentru vacanțe fără emisii locale. În plus, șasiul cu amortizare adaptivă ajustează comportamentul în funcție de suprafața drumului și stilul de condus, menținând stabilitatea atât la viteze mari, cât și în viraje sau frânări bruște.