Panasonic va dezvolta un nou tip de baterii pentru vehicule electrice / Vizează o creștere de 145 km a autonomiei unui Model Y

Logo Panasonic
Sursa foto: Matthias Balk / DPA / Profimedia

Panasonic își propune să dezvolte un nou tip de baterie pentru vehiculele electrice în aproximativ doi ani, extinzând autonomia vehiculelor electrice Tesla, relatează Reuters. Compania japoneză furnizează baterii pentru producătorul american de mașini electrice, și spune că vizează o creștere de aproximativ 145 de kilometri pentru crossover-ul Model Y.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Se preconizează o creștere de 25% a capacității bateriei

Compania japoneză lucrează la eliminarea anodului din baterii în etapa de fabricație pentru a crește densitatea energetică prin intermediul unei tehnologii care, potrivit acesteia, ar putea oferi o capacitate „de nivel mondial” până la sfârșitul anului 2027.

Dacă se va realiza, îmbunătățirea ar duce la o creștere de 25% a capacității bateriei, sporind astfel autonomia celui mai accesibil SUV al Tesla, Model Y, cu aproximativ 145 de kilometri la dimensiunea actuală a bateriei, a declarat Panasonic.

Alternativ, Panasonic ar putea utiliza tehnologia nou dezvoltată pentru a produce versiuni mai ușoare și mai ieftine ale bateriilor, menținând autonomia actuală și reducând dimensiunea bateriei.

Panasonic vrea eliminarea anodului din baterii

Proiectul propus de Panasonic nu include anodul în etapa de fabricație. În schimb, un anod din litiu metalic se formează în baterie după prima încărcare. Acest lucru ar elibera spațiu pentru mai multe materiale catodice active – nichel, cobalt și aluminiu – pentru a crește capacitatea fără a modifica volumul.

Panasonic a declarat că își propune, de asemenea, să reducă proporția de nichel, care este relativ mai scump. Nu era clar dacă tehnologia ar ajuta Tesla să scadă prețurile, iar Panasonic a refuzat să discute detalii despre costurile de producție.

Tesla are nevoie de o astfel de inovație, întrucât vânzările sale chiar și pe piața americană au scăzut la cel mai mic nivel din ultimii opt ani. Motivul este competiția care lansează tot mai multe alternative pentru Tesla, în special vehicule noi.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...