Panasonic își propune să dezvolte un nou tip de baterie pentru vehiculele electrice în aproximativ doi ani, extinzând autonomia vehiculelor electrice Tesla, relatează Reuters. Compania japoneză furnizează baterii pentru producătorul american de mașini electrice, și spune că vizează o creștere de aproximativ 145 de kilometri pentru crossover-ul Model Y.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Se preconizează o creștere de 25% a capacității bateriei
Compania japoneză lucrează la eliminarea anodului din baterii în etapa de fabricație pentru a crește densitatea energetică prin intermediul unei tehnologii care, potrivit acesteia, ar putea oferi o capacitate „de nivel mondial” până la sfârșitul anului 2027.
Dacă se va realiza, îmbunătățirea ar duce la o creștere de 25% a capacității bateriei, sporind astfel autonomia celui mai accesibil SUV al Tesla, Model Y, cu aproximativ 145 de kilometri la dimensiunea actuală a bateriei, a declarat Panasonic.
Alternativ, Panasonic ar putea utiliza tehnologia nou dezvoltată pentru a produce versiuni mai ușoare și mai ieftine ale bateriilor, menținând autonomia actuală și reducând dimensiunea bateriei.
Panasonic vrea eliminarea anodului din baterii
Proiectul propus de Panasonic nu include anodul în etapa de fabricație. În schimb, un anod din litiu metalic se formează în baterie după prima încărcare. Acest lucru ar elibera spațiu pentru mai multe materiale catodice active – nichel, cobalt și aluminiu – pentru a crește capacitatea fără a modifica volumul.
Panasonic a declarat că își propune, de asemenea, să reducă proporția de nichel, care este relativ mai scump. Nu era clar dacă tehnologia ar ajuta Tesla să scadă prețurile, iar Panasonic a refuzat să discute detalii despre costurile de producție.
Tesla are nevoie de o astfel de inovație, întrucât vânzările sale chiar și pe piața americană au scăzut la cel mai mic nivel din ultimii opt ani. Motivul este competiția care lansează tot mai multe alternative pentru Tesla, în special vehicule noi.