Primul accident major al unei mașini electrice chinezești Xiaomi: Un sedan SU7 pe Autopilot s-a izbit cu 100 km/h de un stâlp, iar apoi a luat foc / Șoferul și doi pasageri au decedat

Sedan electric SU7, produs de Xiaomi
Sursa foto: IMAGO / imago stock&people / Profimedia

Compania chineză Xiaomi a declarat marți că a cooperat activ cu poliția după un accident fatal care a implicat un vehicul electric SU7 pe 29 martie și că a predat datele de conducere și de sistem, relatează Reuters.

Incidentul marchează primul accident major în care este implicat sedanul SU7, pe care Xiaomi l-a lansat în luna martie a anului trecut și care, din decembrie, a depășit lunar vânzările modelului 3 al Tesla.

Acțiunile Xiaomi, care au crescut cu 34,8% de la începutul anului până în prezent, au închis în scădere cu 5,5% miercuri, sub performanța unui câștig de 0,2% al indicelui Hang Seng Tech.

Xiaomi nu a dezvăluit numărul victimelor, dar a declarat că informațiile inițiale au arătat că mașina se afla în modul de conducere asistată inteligent Navigate on Autopilot înainte de accident și se deplasa cu 116 kph.

Un șofer din interiorul mașinii a preluat controlul și a încercat să o încetinească, dar apoi s-a ciocnit cu un stâlp de ciment la o viteză de 97 km/h, a declarat Xiaomi.

Accidentul din Tongling, în provincia Anhui din estul Chinei, a ucis șoferul și doi pasageri, a raportat marți publicația financiară chineză Caixin, citând prieteni ai victimelor.

Într-un rezumat al datelor prezentate poliției locale postate pe un cont Weibo al companiei, Xiaomi a declarat că NOA a emis un avertisment de risc privind obstacolele din față și preluarea sa imediată ulterioară a avut loc cu doar câteva secunde înainte de coliziune.

Mass-media locală a raportat că mașina a luat foc după coliziune. Xiaomi nu a menționat incendiul în comunicat.

Xiaomi a început să producă EV-uri anul trecut, odată cu lansarea sedanului SU7, după ce a vândut smartphone-uri, aparate de uz casnic și gadgeturi inteligente pentru cea mai mare parte a istoriei sale de 15 ani.

Compania are două versiuni de sisteme de conducere inteligente pe EV-urile sale SU7.

Versiunea superioară montată pe LiDAR, spre deosebire de versiunea de viziune pură, permite funcții de navigație urbană, cum ar fi evitarea coliziunilor și recunoașterea vehiculelor speciale.

Xiaomi a declarat că mașina implicată în accident a fost o așa-numită versiune standard a SU7, care are tehnologia de conducere inteligentă mai puțin avansată fără LiDAR.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...