Producătorul francez de automobile Renault, prin vocea CEO-ului Francois Provost, a anunțat că va introduce baterii mai accesibile pentru vehiculele sale electrice. Totodată, va accelera timpul de dezvoltare pentru viitoarele sale modele, cu scopul de a face față rivalilor chinezi, titrează Reuters.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Provost: Reducem costul mașinilor electrice cu 40%
Vorbind pentru prima dată jurnaliștilor din poziția sa de CEO, Provost a declarat că Renault va reduce timpul de dezvoltare a noilor modele din grupul francez, dar și că intenționează să implementeze o reducere a costurilor mașinilor electrice cu 40% până în 2028.
„Nu cunosc mulți producători non-chinezi capabili să facă acest lucru în Europa”, spune Francois Provost, CEO Renault, în cadrul unei conferințe de presă la Salonul Auto de la München.
El a declarat că bateriile LFP (fosfat de fier și litiu) vor fi introduse „anul viitor (…) pentru toate vehiculele Renault existente”. Acest tip de baterii este mai ieftin și mai ușor de produs decât cele convenționale, pe cobalt, dar nu a menționat unde vor fi produse aceste baterii. Spre exemplu, Stellantis colaborează cu CATL pentru a dezvolta o fabrică de producție de baterii LFP în Spania, în Zaragoza, care va avea o capacitate de producție de 50 gigawați.
Renault trebuie să facă față concurenței din Asia
Renault se bazează în mare măsură pe piața europeană pentru vânzări, dar se confruntă cu o concurență tot mai mare din partea producătorilor auto chinezi, pe măsură ce aceștia se extind în regiune.
Cu toate acestea, în topul înmatriculărilor din România, grupul Renault stă destul de bine, cu Dacia pe primul loc, iar Renault pe locul 4. Conform datelor APIA, topul este completat de:
Marca | Unități luna august 2025 |
Dacia | 4.153 |
Toyota | 1.634 |
Hyundai | 1.578 |
Renault | 1.018 |
Škoda | 798 |
Ford | 762 |
Volkswagen | 740 |
BMW | 565 |
Suzuki | 423 |
Kia | 416 |
Restul | 2.956 |
TOTAL | 15.043 |