VIDEO REVIEW Opel Grandland: SUV german cu ADN francez, un rival pentru Volkswagen Tiguan și Kia Sportage

Sursă foto: techrider.ro

Opel Grandland reprezintă una dintre cele mai importante evoluții recente din gama constructorului german. Noua generație aduce modificări la nivel de dimensiuni, design și tehnologie, cu un interior complet redesenat și o abordare mai digitalizată. În același timp, modelul marchează o schimbare strategică pentru Opel: dispare complet motorizarea diesel, iar gama se bazează exclusiv pe versiuni hibride și 100% electrice, în linie cu planul de electrificare asumat de grupul Stellantis.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Dezvoltat pe platforma STLA Medium, comună cu modelele Peugeot 3008, 5008, DS 7 și Alfa Romeo Tonale, noul Grandland confirmă integrarea mărcii germane în ecosistemul tehnic și stilistic al grupului franco-italian.

Pe scurt, rețeta este una franceză, dar aplicată cu rigoare germană, să zicem așa: tehnologie nouă, rafinament vizual și o dinamică echilibrată, calibrată după așteptările clienților din 2025.

Grandland păstrează filosofia de SUV de familie spațios, dar adaugă un nivel mai ridicat de maturitate tehnică și estetică. Într-un segment foarte aglomerat, dominat de rivali precum Volkswagen Tiguan și Kia Sportage, noul model propune o interpretare distinctă a ideii de eficiență și confort german.

Modelul a fost testat de TechRider pe drumurile din România, în versiunea MHEV de 145 de CP și nivelul de echipare GS, pentru a evalua comportamentul dinamic, consumul real și rafinamentul general al noii generații.

Sursă foto: techrider.ro

Design exterior și dimensiuni: mai mare, mai sobru, dar cu o identitate clară 

Noua generație Opel Grandland aduce o creștere a dimensiunilor, semn că SUV-ul german a fost gândit pentru mai mult spațiu și prezență pe șosea. Lungimea totală ajunge acum la 4,65 metri, lățimea la 1,90 metri, iar înălțimea la 1,66 metri, cu un ampatament de 2.795 mm. Prin aceste valori, Grandland este cu 17 cm mai lung decât versiunea anterioară și oferă un spațiu mai generos pentru toți cei cinci pasageri. În special pe bancheta din spate, confortul a crescut datorită unui ampatament extins și a unui tunel central îngust, care permite libertate de mișcare pentru picioare.

Portbagajul are un volum de 610 litri, o valoare foarte apropiată de cea oferită de Volkswagen Tiguan (652 litri), însă compartimentarea este mai eficientă. Spătarul banchetei se rabatează în proporție 40:20:40, iar deschiderea largă, fără prag înalt, facilitează încărcarea obiectelor voluminoase. Cu scaunele spate pliate, capacitatea crește la 1.645 litri (față de 1.650 litri la Tiguan), suficient pentru bagaje de vacanță sau echipamente sportive, ceea ce confirmă orientarea practică a modelului.

Sursă foto: techrider.ro

Un limbaj de design inspirat din conceptul Experimental

Estetic, noul Grandland se distanțează clar de predecesorul său și adoptă un stil mai matur, inspirat din Opel Experimental Concept. În partea frontală, grila 3D Vizor devine elementul central de identitate, fiind realizată dintr-un panou transparent care integrează logo-ul iluminat „Blitz” și o bandă LED pe toată lățimea mașinii.

Sursă foto: techrider.ro

Privit din lateral, Grandland afișează o linie de design clară și robustă, care pleacă din spatele aripii față și urcă subtil spre zona spate, reducând vizual volumul caroseriei. Montantul posterior, ușor înclinat, adaugă dinamism siluetei, iar contrastul dintre plafonul negru și culoarea caroseriei, în cazul mașinii testate de TechRider, un Gri Grafik, accentuează aspectul sofisticat.

Partea din spate continuă același limbaj vizual: numele Grandland este gravat în relief pe hayon, iar deasupra se întinde o bandă luminoasă LED care unește stopurile. Logo-ul Opel iluminat în roșu adaugă o notă distinctivă, vizibilă pe timp de noapte. Jantele standard de 19 inci (sau 20 inci opțional) completează proporțiile și conferă SUV-ului german o postură solidă, cu o eleganță discretă care este, totuși, ușor neobișnuită pentru un… Opel.

Sursă foto: techrider.ro

Interior și tehnologie: atmosferă familiară în stil Stellantis, dar cu un aer mai german

Cine urcă pentru prima dată în noul Opel Grandland va avea, inevitabil, o senzație de deja-vu. Rețeta tehnică și estetică este comună cu alte modele din familia Stellantis, iar acest lucru se simte în layoutul bordului, în logica sistemului multimedia și chiar în modul în care sunt amplasate spațiile de depozitare. Chiar și butonul de pornire și selectorul modurilor de condus sunt identice cu cele de pe modelele PSA, confirmând ADN-ul comun din spatele designului și al ergonomiei. Totuși, interpretarea germană aduce un plus de sobrietate: totul este mai ordonat, mai clar desenat, mai puțin exuberant decât în „verișorii” francezi din gama Peugeot sau DS.

Habitaclul este spațios și corect gândit. Scaunele AGR (certificate de organizația germană Aktion Gesunder Rücken) oferă un sprijin excelent pentru spate, există chiar și o funcție de reduce presiunea în zona lombară, ceea ce le face potrivite pentru drumuri lungi. Materialele sunt în mare parte plăcute la atingere, făcute să reziste, cu tapițerii din PET reciclat și finisaje care transmit o impresie solidă, chiar dacă unele zone superioare ale bordului mai păstrează plastic dur. E un compromis uzual în acest segment, dar calitatea percepută rămâne ridicată.

Sursă foto: techrider.ro

Un detaliu care adaugă o notă neașteptată de rafinament este iluminarea ambientală, prezentă atât în zona plafonului, cât și de-a lungul bordului, o surpriză plăcută pentru cei care vor mai mult de la o mașină menită, teoretic, doar să te ducă din punctul A în punctul B.

Spațiu și confort. Mai mult loc pentru pasageri și detalii practice inteligente

Ampatamentul noului Opel Grandland măsoară 2.795 mm, o valoare superioară celei oferite de Volkswagen Tiguan, care se oprește la 2.676 mm. Diferența se traduce printr-un spațiu interior mai generos, în special pentru pasagerii din spate, unde libertatea de mișcare pentru genunchi și picioare este vizibil mai bună. În combinație cu podeaua aproape plată și scaunul central bine profilat, Grandland oferă o utilizare mai confortabilă pentru toți ocupanții, confirmând orientarea sa spre un nivel de habitabilitate mai apropiat de segmentul superior.

Sursă foto: techrider.ro

Tot la capitolul practicalitate, Grandland oferă peste 35 de litri de spații de depozitare interioare, inclusiv o consolă centrală adâncă, un compartiment sub cotieră de tip „fluture” și buzunare laterale corect dimensionate. În față, Pixel Box-ul iluminat din sticlă translucidă include încărcare wireless și porturi USB-C, completând o ergonomie corectă și ea.

În plus, plafonul panoramic cu deschidere electrică amplifică senzația de spațiu și luminozitate la interior, transformând habitaclul într-un mediu mai aerisit și plăcut. Suprafața vitrată generoasă oferă o vizibilitate excelentă pentru toți pasagerii, iar acționarea electrică permite reglarea facilă a deschiderii, în funcție de condițiile de drum sau preferințele șoferului.

Sursă foto: techrider.ro

Tehnologie și infotainment: modern, dar cu o notă de familiaritate

Bordul este dominat de un ecran central tactil de 16 inchi (standard pe versiunile GS), amplasat orizontal, cu o grafică modernă și un răspuns rapid. Sistemul de infotainment include integrare Apple CarPlay și Android Auto wireless, precum și asistentul vocal ChatGPT, deja implementat în mai multe modele Stellantis. În timpul testului, conexiunea cu iPhone-ul s-a dovedit ușor instabilă, deconectându-se de mai multe ori fără un motiv clar, un inconvenient minor, dar care probabil va fi remediat printr-un update software viitor.

Sursă foto: techrider.ro

Sub display se află comenzi fizice reale pentru climatizare și un buton rotativ pentru volum, semn că Opel nu a renunțat complet la ergonomia clasică.

Sub capotă: trei cilindri care muncesc mai mult decât promit

Sub capotă se află un sistem mild-hybrid cu un motor în trei cilindri, de 1,2 litri turbo, asistat de un mic motor electric de 28 CP, pentru o putere combinată de 145 CP și un cuplu de 230 Nm. Este o configurație gândită mai degrabă pentru eficiență decât pentru adrenalină, suficientă pentru utilizarea zilnică, dar fără ambiții sportive.

Sursă foto: techrider.ro

Motorul se simte agil în oraș datorită sprijinului electric care elimină întârzierile la plecare. În schimb, pe autostradă sau la depășiri în forță, cei trei cilindri își fac simțită prezența: sunetul devine ușor aspru, iar finețea generală are de suferit. Nu e un defect grav, dar e genul de detaliu care îți reamintește că eficiența are un preț, în acest caz, acela al unui murmur specific motoarelor compacte turbo.

Transmisia automată cu dublu ambreiaj și șase trepte (e-DCT6) funcționează lin în regim normal, însă poate afișa mici ezitări la retrogradări bruște. Direcția rămâne moale, dar precisă, iar suspensia filtrează foarte bine denivelările, păstrând o dinamică echilibrată. Grandland nu e o mașină care caută virajul perfect, ci una care îți oferă siguranță și stabilitate.

Grandland își etalează calitățile pe drumurile lungi, unde confortul scaunelor AGR și insonorizarea decentă transformă fiecare deplasare într-o experiență relaxantă. Totuși, la viteze mari, sunetul motorului de trei cilindri și vâjâitul oglinzilor pătrund discret în habitaclu, un detaliu care ar putea fi rafinat mai bine în viitoarele actualizări. În schimb, Head-Up Display-ul de mari dimensiuni compensează prin ergonomie, proiectând pe parbriz informațiile esențiale despre viteză, navigație și consum, astfel încât șoferul nu este nevoit să-și ia ochii de la drum.

Consumul, prețul și rivalii: o luptă strânsă în zona hibridelor compacte

În testul nostru, consumul mediu s-a situat în jur de 7,6 litri/100 km, cu valori mai scăzute în oraș (5,5–6,0 l/100 km) și ceva mai ridicate pe autostradă, unde motorul mic este solicitat mai intens. Rezervorul de 55 litri oferă o autonomie suficientă pentru un SUV de familie.

La capitolul preț, Grandland Hybrid pleacă în România de la 34.000 de euro (TVA inclus), iar exemplarul testat de TechRider, complet echipat, ajunge la 38.000 de euro.

În aceeași zonă se află și Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI DSG (130 CP), care pornește de la 35.820 euro, în timp ce Kia Sportage Hybrid are un preț de pornire de 33.806 euro.

Sursă foto: techrider.ro

Verdict: un SUV echilibrat, dar cu o rezervă de putere în așteptare

Opel Grandland în versiunea GS condusă de Techrider este un SUV care nu încearcă să impresioneze prin cifre, ci prin echilibru. Calitatea percepută este ridicată, interiorul oferă un nivel bun de rafinament.

În regim urban, sistemul mild-hybrid funcționează plăcut și eficient, dar pe autostradă sau la depășiri rapide, motorul de 1.2 litri în trei cilindri își trădează limitele. Chiar și în modul Sport, reacțiile sunt mai degrabă line decât sprintene, iar în momentele în care ceri mai mult, se simte o ușoară lipsă de vigoare, motorul părând uneori anemic pentru masa și dimensiunile mașinii.

În ansamblu, Grandland oferă o experiență de condus confortabilă și sigură, cu o direcție precisă și o suspensie echilibrată, bine adaptată drumurilor din România. Nu este cel mai rapid sau spectaculos SUV din segment, dar compensează prin încercarea de fi mai rafinat.

Fișă tehnică Opel Grandland GS Hybrid 145 CP AT6

  • Motorizare: 1.2 turbo benzină cu 3 cilindri + motor electric de 28 CP
  • Putere totală sistem: 145 CP
  • Cutie de viteze: Automată cu 6 trepte (AT6)
  • Tracțiune: Față (2WD)
  • Cilindree: 1.199 cm³
  • Număr cilindri: 3
  • Cuplu maxim: 230 Nm la 1.750 rpm
  • Accelerație 0–100 km/h: 10,2 secunde
  • Viteză maximă: 202 km/h
  • Consum mixt WLTP: 5,5–5,6 l/100 km
  • Consum în timpul testului: 7,6 l/100 km
  • Greutate proprie: 1.600 kg
  • Volum portbagaj: 610 litri
  • Rezervor: 55 litri
  • Dimensiuni: 4.650 mm (L) / 2.103 mm (l) / 1.660 mm (h)
  • Jante: 19 inchi din aliaj Diamond Cut gri/negru
  • Culoare exterioră: Gri Grafik
  • Tapițerie: Stofă/PVC Bird gri-negru
  • Preț de start – circa 34.000 de euro (TVA inclus)
  • Preț exemplar testat – circa 38.000 de euro (TVA inclus)
Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...