În podcastul G4Media „4Auto”, realizat de Ionuț Tăpălagă, vom vorbi despre mașinile electrice. Mai exact despre bateriile acestora și cum le putem proteja pe durata încărcării, pentru a le menține pe termen lung performanța și durabilitatea.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
1. Metoda 80/20. Specialiștii în baterii recomandă ca, pe cât posibil, să evităm încărcarea excesivă sau descărcarea completă a bateriei, deoarece ambele pot afecta negativ durabilitatea acesteia. Menținerea bateriei la un nivel de încărcare moderat poate contribui la prelungirea duratei sale de viață. Majoritatea producătorilor recomandă menținerea nivelului de încărcare între 20% și 80% pentru a maximiza durata de viață a bateriei, iar pentru asta vă sfătuim să folosiți funcțiile de limitare și programare a bateriei.
2. Evitați încărcarea bateriei la temperaturi de peste 32-33 grade și sub 0 grade. Încărcarea mașinii electrice în timpul perioadelor cu temperaturi foarte ridicate sau foarte scăzute poate afecta chimia internă a bateriei și poate duce la deteriorarea acesteia pe termen lung.
3. Evitați încărcarea bateriilor la stațiile de încărcare rapidă. Încărcarea rapidă este într-adevăr mai comodă, dar este mai solicitantă pentru baterie. Utilizați încărcarea rapidă doar atunci când este absolut necesar. Conform studiilor, încărcarea bateriei acasă sau la stațiile de încărcare lente poate prelungi durata de viață a bateriei cu până la 10%.
4. Folosiți un încărcător recomandat de producătorul mașinii electrice sau unul certificat pentru a evita deteriorarea bateriei sau riscul de supraîncălzire.
5. Asigurați-vă că software-ul mașinii este actualizat pentru a beneficia de orice îmbunătățiri sau optimizări care ar putea fi făcute pentru a proteja și îmbunătăți performanța bateriei.
Cum???? De unde luati fratilor informatiile astea? Adica ce ar trebui sa fac de exemplu cand ma aflu la incarcatorul din Patras, Grecia, afara sunt 42 grade, atingi usa masinii pe exterior si te frigi, incarcatorul se uita la mine si eu la el, chem platforma sa ma ia? Mentionez ca bateriile acum sunt LFP(litiu fier fosfati) si le place 10-100%.
Lasand ironia la o parte, bateria masinii mele se ingalzeste la peste 33 de grade indiferent ca e iarna, vara, se numeste preconditionare, aceasta o face cu ajutorul unei pompe de caldura de 7-8kw, deci cum as putea eu sa incarc sub 33 grade cand bateria e incalzita sau racita la 40 grade ? Si alta chestie, eu nu am auzit producator sa recomande vreun incarcator anume, poate la masinile americane, ca doar au impanzit toata planeta cu ele.