După un an dificil pentru Maserati, în care vânzările au scăzut cu 57% și au ajuns la doar 11.300 de unități, Stellantis anunță o strategie de susținere internă pentru marca de lux. Soluția aleasă: o colaborare mai strânsă cu Alfa Romeo, o altă marcă italiană din portofoliul grupului, care se confruntă la rândul ei cu provocări pe piață.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Santo Filici, CEO al ambelor branduri, a confirmat că există deja un plan de colaborare între Alfa Romeo și Maserati, aflat în faza finală de pregătire. Detaliile urmează să fie discutate și aprobate în cadrul unei întâlniri programate pentru 23 iunie, la care va participa și Antonio Filosa, noul CEO al Stellantis, conform motor1.com.
„Desigur, vorbim despre dezvoltarea de vehicule. Este unul dintre pilonii planului. Dar atingem și alte direcții, cum ar fi structura organizațională, rețeaua de dealeri și fabricile din Italia. Avem mult de muncă. Vom încheia acest plan curând”, a declarat Filici pentru publicația Drive din Australia.
Deși cele două mărci își vor consolida eforturile în zone cheie precum dezvoltarea de produse și organizarea operațională, Stellantis exclude o fuziune între ele. Conducerea grupului consideră că Alfa Romeo și Maserati ocupă poziții diferite în cadrul portofoliului: Alfa Romeo este o marcă „premium”, în timp ce Maserati este definită ca o marcă „de lux”.
Colaborarea are ca obiectiv principal reducerea costurilor prin coordonarea unor activități comune pentru reducerea costurilor. Potrivit declarațiilor lui Filici, această strategie vizează nu doar dezvoltarea comună de modele noi, ci și revizuirea structurii interne, a rețelei de distribuție și a utilizării facilităților de producție din Italia.
Problemele Maserati nu par să fie legate de calitatea produselor, ci mai degrabă de marketing și de lipsa unei poziționări clare în piață. Fostul CEO al Stellantis, Carlos Tavares, a declarat anterior că „produsele sunt bune, dar marketingul slab a dus la confuzie privind identitatea brandului”.
În acest context, unele proiecte au fost deja revizuite. De exemplu, versiunea complet electrică a supercarului MC20 a fost anulată, după ce compania a constatat că clienții de lux preferă în continuare motoarele cu ardere internă. De asemenea, lansarea noii generații Quattroporte – care va înlocui și modelul Ghibli – a fost amânată până în 2028.
Alfa Romeo, deși mai stabilă, are la rândul ei întârzieri în lansarea noilor generații Stelvio și Giulia. Inițial prevăzute exclusiv în versiuni electrice, aceste modele vor primi și variante cu motoare termice, ceea ce necesită un efort suplimentar de dezvoltare. Această schimbare de strategie reflectă tendința tot mai vizibilă în industrie de a renunța la planurile „doar electric” în favoarea unei tranziții mai echilibrate.
Colaborarea dintre Alfa Romeo și Maserati este astfel văzută ca un pas esențial pentru redresarea celor două mărci italiene, fără a compromite identitatea sau poziționarea fiecăreia în portofoliul Stellantis.