O companie susține că supercondensatoarele ar putea fi cheia electrificării eficiente a mașinilor / Costul acestora ar fi „o fracțiune” din cel al bateriilor obișnuite

toyota-prius-hibrid
Fotografie cu rol ilustrativ. Sursa foto: Toyota

Supercondensatoarele sunt prezente de mai mult timp în zona electrificării auto dar, în ciuda simplității lor, utilizarea lor a fost limitată, un exemplu notabil fiind Lamborghini Sián. Acum, o firmă din Marea Britanie afirmă că a dezvoltat o nouă generație de supercondensatoare, care sunt mai mici și mai ușoare decât o baterie normală, transmite Autocar.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Ce sunt condensatorii și unde pot fi utilizați

Condensatorii sunt dispozitive de stocare a energiei electrice care se regăsesc în aproape toate produsele electrice. La fel ca bateriile, aceștia stochează și eliberează energie electrică, dar există câteva diferențe majore.

Condensatoarele sunt formate din doi electrozi separați de un strat izolator și, atunci când sunt conectați la o tensiune, se acumulează o sarcină electrică pe cele două plăci. Spre deosebire de baterii, nu are loc nicio reacție chimică, astfel încât condensatoarele se încarcă și se descarcă mult mai repede.

supercapacitor-principiu-de-funcționare
Sursa foto: Universitatea din Stanford via E-Mobility Engineering

Dezavantajul condensatoarelor este densitatea energetică mult mai mică. În timp ce o baterie poate stoca cantități mari de energie, condensatoarele își pierd încărcarea foarte repede atunci când sunt conectate la o sarcină electrică, cum ar fi un motor sau alt echipament electric. Supercondensatoarele sunt versiuni mult mai mari și mai puternice ale componentelor mici care se găsesc în produsele electronice de larg consum.

Allotrope a dezvoltat un supercondensator de doar 1 kg

Când Honda a lansat FCX FCEV în urmă cu un sfert de secol, energia electrică provenită dintr-o combinație între sistemul său de pile de combustie și frânarea regenerativă era stocată în supercondensatoare. Dar, odată cu resursele imense investite în tehnologia bateriilor atât pentru utilizarea în vehicule electrice de înaltă tensiune și hibride, cât și pentru utilizarea în vehicule hibride ușoare de 48 V, bateriile au devenit elementul central în electrificarea autovehiculelor.

FCX-Honda
Sursa foto: Wikimedia

Compania britanică Allotrope afirmă că a produs un dispozitiv ce poate furniza o putere de până la 75 de cai putere dintr-un supercondesator de 1 kilogram, adică de 50 de ori mai mult decât o baterie litiu-ion echivalentă. Supercondensatorii produși de britanici pot stoca 4-15 Wh/kg, comparativ cu 7-8 Wh/kg în cazul tehnologiei actuale, afirmă firma. De asemenea, compania spune că acestea costă „o fracțiune” din prețul bateriilor obișnuite.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...