Suzuki vizează recâștigarea cotei de piață din India printr-o gamă extinsă de SUV-uri și investiții majore în producție

Logo-ul Suzuki pe un telefon
Sursa foto: Piotr Swat / Zuma Press / Profimedia

Suzuki Motor pregătește cea mai ambițioasă mutare din ultimii ani. Producătorul japonez plănuiește să lanseze opt SUV-uri noi în India în următorii cinci-șase ani, o strategie prin care speră să recâștige terenul pierdut în fața rivalilor locali, transmite Reuters.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

„India este cea mai importantă piață pentru Suzuki și avem planuri mari pentru această țară”, a spus Toshihiro Suzuki, președintele companiei, la Salonul Mobilității din Japonia, desfășurat la Tokyo.

De altfel, Suzuki pare hotărâtă să revină la nivelul de dinaintea pandemiei, când controla aproape jumătate din piața auto indiană.

În prezent, cota companiei este de aproximativ 38%, după ani în care Mahindra & Mahindra și Tata Motors au profitat de schimbarea preferințelor clienților. Industria trece, oricum, printr-un moment intens, iar concurența nu a fost niciodată mai acerbă în cele patru decenii de când Suzuki operează în India.

În planul anunțat, gama Suzuki va ajunge la 28 de modele, acoperind practic toate segmentele — de la mașini de oraș la SUV-uri și MPV-uri de mari dimensiuni. „Introducem atent produse și tehnologii care să răspundă aspirațiilor oamenilor… de la vehicule de bază până la SUV-uri și MPV-uri mari”, a explicat Toshihiro Suzuki.

Producătorul japonez nu se limitează doar la diversificarea gamei. După cum observă analiștii, compania vrea și o transformare de profunzime: India ar urma să devină centrul global de producție pentru Suzuki. „Dorim să transformăm India într-un hub global de producție pentru Suzuki”, a declarat președintele.

Investițiile confirmă intențiile. În august, Suzuki a anunțat o injecție financiară de 8 miliarde de dolari în India — o dublare a angajamentului anunțat anterior în același an. Banii vor fi direcționați în principal către extinderea capacității anuale de producție, care va urca de la 2,5 milioane la 4 milioane de unități. Aproximativ un sfert dintre acestea vor merge la export. Este o mișcare așteptată, în contextul în care India devine tot mai atractivă pentru producția globală auto.

Suzuki vrea să își mențină și poziția de lider la exporturi, dar și să devină cel mai mare vânzător de mașini electrice din India. Deocamdată, nu este clar când vor fi atinse aceste obiective, însă compania a confirmat că va aduce pe piață mai multe tipuri de motorizări – hibride, dar și vehicule alimentate cu gaz natural comprimat (CNG) sau biogaz.

Într-un moment în care piața auto indiană se transformă rapid, Suzuki își joacă una dintre cele mai importante cărți. Miza: recâștigarea statutului de forță dominantă într-o industrie care nu mai seamănă deloc cu cea de acum zece ani.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...