Tehnologia din fotbalul american ar putea îmbunătății siguranța auto

a row of football helmets sitting on top of a table
Photo by Jonathan Olsen-Koziol on Unsplash

Progresele în protecția jucătorilor de fotbal american ar putea contribui la îmbunătățirea siguranței vehiculelor, potrivit unui studiu al Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), citat de automotivedive.com

Cercetarea sugerează că o metrică utilizată de NFL pentru a evalua riscul de leziuni cerebrale ar putea oferi informații valoroase pentru testele de impact auto.

Sporturile de contact, precum fotbalul american, expun jucătorii la un risc ridicat de traumatisme craniene. De-a lungul anilor, ligile sportive au investit în dezvoltarea unor echipamente de protecție mai eficiente, în special în ceea ce privește căștile utilizate de sportivi. Conform IIHS, criteriile de evaluare a siguranței acestor echipamente ar putea avea aplicații și în industria auto, contribuind la îmbunătățirea protecției ocupanților vehiculelor în cazul unui accident.

Testele de impact auto au dus deja la progrese semnificative în materie de siguranță, de la airbaguri la structuri de deformare controlată. „Vehiculele moderne fac o treabă excelentă în protejarea capetelor ocupanților”, a declarat Becky Mueller, inginer senior de cercetare la IIHS. Cu toate acestea, metodele actuale de testare nu surprind cu precizie toate tipurile de leziuni cerebrale. Un exemplu este trauma cauzată de mișcările de rotație ale capului, care poate apărea atunci când acesta este azvârlit lateral după un impact cu airbagul.

Pentru a analiza mai bine acest tip de traumă, NFL utilizează o metrică specială numită Diffuse Axonal Multi-Axis General Evaluation (DAMAGE). Aceasta oferă o perspectivă mai detaliată asupra riscurilor de leziuni cerebrale și a fost deja adoptată începând din 2022 de către European New Car Assessment Program (Euro NCAP) pentru testele de impact ale vehiculelor.

Când IIHS a aplicat DAMAGE în propriile teste, rezultatele au fost revelatoare. Dintr-un total de 800 de manechine de testare care păreau protejate de airbaguri conform metodelor tradiționale, metrica DAMAGE a identificat 60 de cazuri în care capul a suferit o mișcare violentă, sugerând un risc mai mare de leziuni.

Deși IIHS nu include încă DAMAGE în evaluările sale oficiale de siguranță, institutul intenționează să integreze această metrică în analiza generală a testelor de impact începând din acest an. Această schimbare ar putea oferi producătorilor auto date mai precise pentru a îmbunătăți protecția împotriva leziunilor cerebrale în accidentele rutiere.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...