Tesla s-a clasat pe primul loc într-un test comparativ al tehnologiilor de condus asistat desfășurat pe autostrăzile din China, devansând rivali locali importanți precum BYD, Xiaomi și Huawei. Rezultatele au fost publicate de Dcar, divizia auto a Bytedance, în colaborare cu postul de televiziune de stat CCTV, și au atras rapid atenția publicului prin intermediul rețelelor sociale, potrivit Reuters.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Testul a vizat sisteme de nivel 2 de asistență avansată la condus (ADAS) de la peste 20 de mărci de vehicule electrice, evaluate în scenarii cu risc crescut de accidente în trafic urban și pe autostrăzi. Dintre cele 36 de modele testate, Tesla Model 3 și Model X au înregistrat cele mai bune performanțe, trecând cu succes cinci din cele șase scenarii propuse.
Prin comparație, Denza Z9GT de la BYD și Aito M9, vehicul dezvoltat de Huawei prin alianța HIMA, au eșuat în trei dintre testele simulate. Modelul SU7 de la Xiaomi a trecut doar unul din cele șase scenarii.
Într-o postare pe platforma X, Elon Musk, CEO-ul Tesla, a remarcat performanța companiei în contextul restricțiilor privind utilizarea datelor locale în China: „Din cauza legilor împotriva exportului de date, Tesla a obținut cele mai bune rezultate în China fără a avea acces la date locale de antrenament”. Musk a făcut referire la dificultățile întâmpinate de companie în a obține aprobarea autorităților chineze pentru a transfera datele colectate în Shanghai către Statele Unite, în scopul îmbunătățirii algoritmilor de condus autonom.
Alianța auto condusă de Huawei, HIMA, a refuzat să comenteze rezultatele, respingând validitatea testului. BYD și Xiaomi nu au răspuns solicitărilor de comentarii formulate de Reuters.
Wang Yao, inginer-șef adjunct al Asociației Chineze a Producătorilor de Automobile, a declarat la un salon auto desfășurat la Shanghai că „mărcile locale trebuie să conștientizeze diferența față de Tesla în domeniul condusului autonom”.
Testele au avut loc pe fondul unei atenții sporite acordate în China siguranței sistemelor ADAS, după ce un accident cu un Xiaomi SU7 a dus la decesul a trei persoane în martie. În urma incidentului, autoritățile au criticat modul de promovare al acestor tehnologii și au interzis folosirea în scop de marketing a expresiilor „condus autonom” și „condus inteligent”. Ministerul Securității Publice a anunțat recent că va stabili clar responsabilitățile legale ale șoferilor în cazul accidentelor produse cu sistemele de asistență activate, avertizând asupra riscurilor asociate neatenției la volan.
Chiar dacă Xiaomi a înregistrat o scădere a comenzilor în urma accidentului, noul SUV electric al companiei s-a bucurat de o cerere puternică imediat după lansarea din iunie.
Tesla vinde în China pachetul său de condus asistat pentru aproape 9.000 de dolari, în timp ce rivalii locali oferă astfel de funcții fără costuri suplimentare, punând presiune pe strategia americanilor. Sistemul Tesla se bazează exclusiv pe camere video și algoritmi AI, în timp ce majoritatea constructorilor chinezi, inclusiv BYD, folosesc senzori lidar pentru o precizie suplimentară.