Tesla analizează cu prudență intrarea pe piața din India, din cauza tarifelor de import de 100% aplicate autoturismelor, considerate de companie un obstacol major pentru clienți.
„Aceeași mașină pe care o trimitem este cu 100% mai scumpă decât în mod normal. Asta creează multă anxietate. Oamenii simt că plătesc prea mult pentru mașină… De aceea am fost foarte prudenți în a decide când este momentul potrivit să intrăm în India”, a declarat Vaibhav Taneja, directorul financiar al Tesla, într-o conferință telefonică.
Deși Tesla nu a anunțat încă oficial lansarea în India, compania a închiriat un spațiu de showroom și a publicat peste 20 de posturi vacante. În luna martie, a fost importat un Model Y din Germania, cu o valoare declarată de 46.000 de dolari.
India este a treia cea mai mare piață auto din lume. Tesla face lobby pentru reducerea tarifelor, însă guvernul de la New Delhi este reticent în a elimina complet taxele, în ciuda discuțiilor cu autoritățile americane.
Producători locali precum Tata Motors și Mahindra and Mahindra s-au opus oricăror reduceri de taxe pentru mașinile importate.
Elon Musk a anunțat că plănuiește o vizită în India în acest an, după ce a discutat cu premierul Narendra Modi despre posibile colaborări în domeniul tehnologiei și inovației.
Sursa: Reuters