Un constructor din China lucrează la un supercar „mai bun” decât Ferrari SF90 Stradale. De ce n-a fost lansat nici după 5 ani

SUV Great Wall cu farurile aprinse
Sursa foto: Great Wall Motors

Majoritatea constructorilor chinezi s-au concentrat, în procesul lor de expansiune, pe mașini accesibile clienților, precum și pe modele de caroserie care se bucură de popularitate şi pentru care există cerere mare, fie că ne referim la SUV, cross-over sau hatchback. Între timp, au început să apară modele supersport și se pare că ambițiile sportive ale chinezilor, chiar dacă n-au fost promovate, au existat.

Așa au apărut BYD Yangwang U9 (1306 CP, 1860 Nm şi 0-100 km/oră în 2,3 secunde) și GAC Aion Hyptec SSR (1207 CP, 1230 Nm şi 0-100 km/oră în 1,9 sau 2,3 secunde), iar acum Great Wall Motor (GWM) se pregătește să intre în cursă şi vânează un model faimos.

Constructorul al cărui nume este inspirat de cea mai faimoasă fortificaţie din lume, Marele Zid Chinezesc, şi-a extins gama de modele în ultimii ani, însă a rămas axat pe SUV-uri, cross-over-uri şi camionete. Acum, Great Wall Motor a dezvăluit că are în lucru de cinci ani primul său supercar şi are aşteptări mari de la el: vrea să fie mai bun decât Ferrari SF90 Stradale.

Ferrari SF90 Stradale a fost lansat în 2019 şi este un supercar hibrid cu o putere totală de 986 de cai-putere, dintre care 769 de cai-putere provin de la un motor V8 cu două turbine, iar restul de 217 de la trei motoare electrice.

Dezvăluirea a fost făcută săptămâna trecută de CFO-ul companiei, Wu Huixiao, în timpul unei conversaţii cu un blogger auto din China. Oficialul GWM a spus totodată că primul lor supercar va avea un şasiu monococă din fibră de carbon, extrem de uşor, însă a recunoscut că au exista întârzieri în dezvoltarea proiectului.

Compania din China a adus specialişti din Europa care să o ajute cu dezvoltarea modelului, iar întrebată cum se va raporta supercarul GWM la Ferrari SF90 Stradale, Wu Huixiao a spus că va fi mai bun, scrie Carscoops.

Nu cu mult timp în urmă, președintele Consiliului de Administraţie Great Wall Motor ar fi fost văzut la volanul unui Ferrari SF90, şi se pare că brandul chinezesc este hotărât să se lupte cu una dintre cele mai faimoase mărci de maşini sport din lume.

Menținerea costurilor la un nivel scăzut este o foarte importantă pentru proiect, iar Wu Huixiao a spus că unul dintre principalele motive ale dezvoltării lente este faptul că GWM caută modalităţi să păstreze supercar-ul cât mai accesibil.

Nu se ştie momentan ce motor va avea supercarul chinez. La Salonul Auto Internaţional de la Shanghai de anul acesta, GWM a dezvăluit un motor V8 cu o capacitate cilindrică de 4 litri şi două turbine care va fi prezent, alături de un sistem hibrid, pe viitoarele sale modele.

Total
0
Shares
1 comentariu
  1. Poate fi mai bun la toate capitolele, dar nu contează. Ferrari nu înseamnă mașini bune sau rapide, nu asta cumpără cei care le vor; Ferrari înseamnă istorie auto și fascinație. De asta, chinezii nu vor putea niciodată să fie pe același nivel

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...