Vânzările de mașini electrice Volkswagen cresc în Europa, dar scad drastic în China

Volkswagen. Credit foto: tookapic/Pixabay

Vânzările de mașini electrice pe baterie (EV) ale Grupului Volkswagen au crescut cu peste 200% în Europa în primul trimestru al anului, dar au scăzut cu peste o treime în China, potrivit datelor publicate miercuri, semn clar al diferențelor tot mai mari dintre piețele pe care activează producătorul auto german, relatează Reuters.

În timp ce cererea de mașini electrice în Europa începe din nou să crească după câțiva ani de stagnare, piața din China rămâne extrem de competitivă, cu mulți producători locali noi, specializați exclusiv în EV-uri, care câștigă tot mai mult teren în fața producătorilor străini.

Vânzările totale din China au scăzut cu 7,1%, chiar dacă Volkswagen încă deține o cotă solidă pe segmentul motoarelor pe combustie, de aproximativ 22%.

Alți producători premium, precum Mercedes-Benz și Porsche, au raportat și ei scăderi însemnate ale vânzărilor în China

Volkswagen a declarat că se așteaptă ca vânzările de modele electrice să crească treptat în lunile următoare, odată cu lansarea unor versiuni noi ale modelelor-cheie, precum ID.3 și ID.4X.

La Salonul Auto de la Shanghai din aprilie, compania va prezenta primul model de serie al unui nou brand Audi, ce va fi lansat anul acesta, precum și trei modele noi VW ce urmează să apară în 2026.

Europa: creștere puternică a cererii

În Europa de Vest, comenzile pentru vehicule Volkswagen,  atât electrice, cât și clasice,  au crescut cu 29% față de anul trecut

Potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de vehicule electrice pe baterie au crescut semnificativ în Europa în 2024, chiar dacă vânzările totale de mașini au scăzut. Această evoluție vine pe fondul noilor obiective de emisii impuse de UE și al lansării de noi modele, care impulsionează piața după ani de creștere lentă.

Statele Unite: o creștere moderată, dar cu riscuri comerciale

În SUA, vânzările Volkswagen au crescut cu 6,2%, posibil pe fondul unei tendințe a consumatorilor de a face achiziții mai devreme, înainte de aplicarea tarifelor vamale de 25% la importul de mașini.

Aproximativ două treimi din vânzările mărcii VW în SUA sunt reprezentate de mașini produse în Mexic, iar toate vehiculele Porsche, Audi și Lamborghini sunt importate din Europa – ceea ce înseamnă că Volkswagen este foarte expus la un posibil război comercial în curs de formare.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...