Volvo Cars a anunțat o reducere semnificativă a gamei de modele disponibile pe piața din Statele Unite, ca reacție la noile tarife vamale impuse de administrația Trump, care au afectat profitabilitatea vânzărilor, potrivit Reuters.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Constructorul auto suedez, deținut de grupul chinez Geely, a confirmat că renunță la comercializarea mai multor berline și break-uri în favoarea SUV-urilor, singura categorie de vehicule care mai poate genera marje de profit satisfăcătoare în contextul actual.
Decizia vine în urma introducerii, de la 1 aprilie, a unor tarife de 27,5% pentru mașinile fabricate în Europa și de peste 100% pentru cele importate din China.
Volvo este printre cei mai afectați constructori auto, având o mare parte din producție localizată în afara Statelor Unite. „Dacă vrei să reduci vânzările în SUA, trebuie să scoți cât mai multă valoare din cele pe care le faci”, a declarat Andy Leyland, cofondator al companiei de analiză în lanțuri de aprovizionare SC Insight.
În acest context, Volvo a decis să vândă în Statele Unite doar aproximativ jumătate din cele 13 modele disponibile la nivel global. Cu excepția break-ului V60, gama va fi compusă exclusiv din SUV-uri. Modelele sedan nu vor mai fi disponibile pe această piață. Producția modelului S60 la fabrica din Carolina de Sud a fost oprită în 2024, vânzările sedanului S90 fabricat în China au fost suspendate, iar noul model ES90 nu poate fi vândut profitabil din cauza taxelor.
Totodată, compania a informat că a suspendat temporar și vânzările modelului electric EX40 fabricat în Europa, fără a oferi detalii suplimentare. În cazul SUV-ului electric EX30, care era destinat să devină un model de volum pentru piața americană, Volvo a decis să ofere doar versiunea dual-motor, cu un preț de pornire de 46.195 de dolari. Varianta mai accesibilă, cu un singur motor, care fusese anunțată la 35.000 de dolari, nu este disponibilă.
Bill Wallace, dealer Volvo în Florida, confirmă dificultățile de pe piață: „Chiar și la un model de lux, dacă rata lunară e un pic mai mare decât la un BMW sau Lexus, pierzi vânzarea”, a spus acesta. „Clienții iubesc mașinile Volvo, dar compania este pur și simplu în locul greșit, la momentul greșit”, a adăugat Wallace.
Chiar dacă SUV-ul de top EX90 este produs în SUA, majoritatea componentelor sale provin din Europa și sunt supuse unui tarif de 25%. Cu un preț de pornire de 81.290 de dolari, modelul nu a reușit să atragă clienții americani, înregistrând sub 2.000 de unități vândute în prima jumătate a anului 2025. Fabrica Volvo din Carolina de Sud are o capacitate anuală de producție de până la 150.000 de unități.
Pentru a-și adapta strategia pe termen lung, Volvo a anunțat că, începând cu 2026, va începe producția popularului SUV hibrid XC60 în fabrica din Statele Unite. Decizia face parte dintr-un efort de reducere a expunerii la tarife și de consolidare a prezenței pe una dintre cele mai importante piețe ale companiei. În 2024, Statele Unite au generat 16% din veniturile globale ale Volvo Cars.