Volvo mută în Europa producția modelului EX30 destinat pieței americane, evitând tarifele și grăbind livrările

modelul volvo ex30
Sursa foto: Volvo

Volvo Cars a mutat producția modelului electric EX30 pentru piața din SUA de la fabrica din Zhangjiakou, China, la uzina din Gent, Belgia, pentru a evita tariful de 147% aplicat vehiculelor importate din China și pentru a reduce timpii de livrare, conform Electrek.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Producția EX30 la Gent a început în aprilie 2025, însă inițial era destinată pieței suedeze și exporturilor către Europa. Decizia de extindere a producției pentru SUA a venit în contextul noilor tarife și al întârzierilor mari de livrare din China. Potrivit Electrive, Volvo era pregătită să suporte tarifele crescute la 28,8% (de la 10% anterior), dar perioada de așteptare de până la opt luni în 2024 pentru clienții europeni, menționată de Arek Nowinski, șeful Volvo Cars Europa, a făcut necesară accelerarea producției europene.

„Mașina este acum produsă în Europa, ceea ce înseamnă timpi de livrare mai rapizi”, a declarat CEO-ul Volvo Cars, Hakan Samuelsson, pentru Automotive News. „Ar trebui să revenim la cifrele de vânzări și cote de piață pe care le aveam înainte de introducerea tarifelor.”

Conform companiei, odată ce producția din Gent va funcționa la capacitate maximă, timpii de livrare vor scădea la aproximativ 90 de zile, față de lunile de așteptare din trecut. În 2024, EX30 a ocupat locul trei în topul vânzărilor de vehicule electrice din Europa, însă în prima jumătate a lui 2025 a ieșit din top 10, scăderea fiind pusă pe seama întârzierilor și a creșterii prețurilor.

Pentru piața americană, mutarea producției este esențială, întrucât tariful de 147% ar fi făcut ca varianta produsă în China să fie practic nevandabilă. Importurile de vehicule din Europa către SUA sunt taxate cu doar 15%, ceea ce menține EX30 într-un segment de preț competitiv.

Decizia vine și în contextul revizuirii gamei Volvo în SUA, pe fondul orientării spre SUV-uri și al schimbărilor economice și politice, inclusiv inflația și politicile comerciale. Inițial, EX30 risca să fie retras de pe piața americană, însă producția europeană îi asigură continuitatea.

În următorii ani, Volvo intenționează să își diversifice sursele de producție pentru piața americană, uzina din Gent urmând să joace un rol important alături de cea din Carolina de Sud. Oficialii companiei consideră că această strategie va permite atât evitarea tarifelor ridicate, cât și menținerea unei oferte competitive în segmentul vehiculelor electrice compacte.

Prin această mutare, Volvo încearcă să revină la nivelurile de vânzări și la cota de piață atinse înainte de introducerea tarifelor, bazându-se pe avantajul producției europene pentru a oferi livrări mai rapide și prețuri mai atractive pentru clienți.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...