Volvo prezintă prima centură de siguranță multi-adaptivă din lume, bazată pe date în timp real

un om pe un scaun auto prins cu centura de siguranta
Sursa foto: Volvo

Volvo Cars anunță introducerea unei tehnologii revoluționare în materie de siguranță: prima centură de siguranță multi-adaptivă din lume, care va debuta în 2026 pe viitorul SUV electric Volvo EX60. Noul sistem este conceput să îmbunătățească protecția ocupanților prin adaptarea automată la condițiile reale de trafic și la caracteristicile fizice ale fiecărui pasager.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Centura multi-adaptivă folosește date colectate în timp real de la senzorii interiori și exteriori ai vehiculului pentru a ajusta nivelul de protecție în funcție de factori precum greutatea, înălțimea, forma corpului, poziția pe scaun și gravitatea impactului. Sistemul poate diferenția între o coliziune gravă și una ușoară și poate aplica un nivel adecvat de forță pentru fiecare ocupant, reducând astfel riscurile de rănire.

„Centura de siguranță multi-adaptivă este o nouă etapă în evoluția siguranței auto și un exemplu excelent de utilizare a datelor în timp real pentru a salva milioane de vieți,” a declarat Åsa Haglund, șefa Volvo Cars Safety Centre. Ea a amintit că această inovație este o continuare a angajamentului Volvo față de siguranța rutieră, pornit în 1959 prin introducerea centurii moderne în trei puncte, care se estimează că a salvat peste un milion de vieți.

Principiul de funcționare al noii centuri se bazează pe extinderea profilurilor de limitare a forței, de la trei la unsprezece, permițând o mai mare finețe în controlul presiunii aplicate asupra corpului pasagerilor în timpul unui impact. Spre exemplu, o persoană cu o masă corporală mai mare aflată într-un accident sever va beneficia de o forță mai ridicată pentru a reduce riscul de leziuni la cap, în timp ce o persoană cu statură mică implicată într-un accident minor va fi protejată cu o forță mai redusă, pentru a preveni fracturile costale.

În plus, sistemul beneficiază de actualizări software over-the-air, ceea ce înseamnă că performanțele centurii pot fi îmbunătățite în timp, pe baza datelor colectate din utilizarea în trafic și a noilor scenarii de accident identificate. Astfel, centura devine mai eficientă odată cu trecerea timpului, adaptându-se la situații noi și la o diversitate tot mai mare de ocupanți.

Această inovație este integrată într-un sistem mai larg de protecție dezvoltat de Volvo, care include airbaguri, senzori de detectare a ocupanților și sisteme avansate de asistență pentru șofer. Împreună, aceste tehnologii colaborează pentru a oferi o protecție armonizată, capabilă să minimizeze riscul de răniri secundare.

Cercetarea care a stat la baza dezvoltării acestui sistem se sprijină pe o bază de date internă Volvo ce cuprinde peste 80.000 de cazuri reale de accidente. Această experiență acumulată de-a lungul a peste 50 de ani de cercetări a permis inginerilor să creeze o soluție capabilă să răspundă provocărilor reale din trafic.

Noul sistem de centură a fost testat și rafinat în cadrul Volvo Cars Safety Centre, laboratorul de testare a accidentelor care împlinește 25 de ani de activitate. Aici, specialiștii pot simula o varietate largă de scenarii de impact, dincolo de cerințele de reglementare, cu scopul de a dezvolta soluții reale pentru siguranța pasagerilor.

Sursa: Volvo

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...