Xiaomi a înregistrat un brevet pentru o baterie solid-state destinată mașinilor electrice, marcând un pas important în strategia companiei de a dezvolta tehnologii proprii pentru viitoarele sale modele. Potrivit presei chineze, noua baterie ar permite o autonomie de peste 1.200 de kilometri conform standardelor de testare din China și o încărcare ultra-rapidă de 800 km în doar 10 minute.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Brevetul, semnalat de publicația CarNewsChina, descrie o structură stratificată a electrozilor, menită să îmbunătățească atât conductivitatea ionică, cât și densitatea energetică. Designul propus de Xiaomi integrează un colector de curent și mai multe straturi de electrozi, formate din materiale active, lianți, agenți conductivi și un electrolit solid compus din polimeri și săruri metalice.
Bateriile solid-state se diferențiază de cele tradiționale litiu-ion prin înlocuirea electrolitului lichid cu un material solid, ceea ce aduce avantaje semnificative în privința siguranței, stabilității termice și densității energetice. În plus, Xiaomi pare să fi depășit una dintre limitările majore ale acestei tehnologii, reușind să optimizeze transportul ionilor în electrozi groși, esențial pentru performanțele de încărcare rapidă.
Conform documentației din brevet, prototipul Xiaomi suportă un design de tip cell-to-body (CTB) și atinge o eficiență volumetrică de 77,8%. Bateria are o înălțime totală de 120 mm, incluzând podeaua vehiculului, ceea ce contribuie la o mai bună utilizare a spațiului și la o distribuție mai echilibrată a greutății. În plus, tehnologia ar putea fi compatibilă cu liniile de producție existente pentru baterii litiu-ion, facilitând astfel tranziția la producția de masă.
„Această dezvoltare indică faptul că Xiaomi dorește să-și integreze propriile baterii solid-state în viitoarele sale modele electrice, reducând dependența de furnizori precum CATL și BYD”, notează CarNewsChina.
Interesul pentru bateriile solid-state este în creștere în rândul marilor producători din China și din lume. În ianuarie 2024, guvernul chinez a lansat consorțiul CASIP (China All-Solid-State Battery Collaborative Innovation Platform), din care fac parte companii precum CATL, CALB, EVE Energy, SVOLT, Gotion High-Tech și subsidiara BYD, FinDreams Battery. Consorțiul include atât companii private precum Nio, cât și producători auto de stat.
Mai mulți producători auto au anunțat planuri concrete în acest domeniu: CATL și SAIC vor începe producția la scară redusă în 2027, Toyota vizează lansarea primelor modele echipate cu baterii solid-state între 2027 și 2028, BMW a început testele rutiere cu un prototip i7, iar Gotion a demarat producția pilot. BYD a produs deja primele baterii solid-state, dar nu prevede o lansare comercială în viitorul apropiat.
Xiaomi, companie fondată în 2010 la Beijing, este în prezent al doilea cel mai mare producător de smartphone-uri din lume, după Samsung. În ultimii ani, grupul și-a extins activitatea și în domeniul vehiculelor electrice. În martie 2025, președintele Xiaomi, William Lu, declara că firma intenționează să înceapă vânzările de mașini electrice la nivel global începând din 2027.