Producătorul american de avioane Boeing se așteaptă ca cererea globală de călătorii cu avionul să crească cu peste 40% până în 2030, astfel că va fi nevoie de mii de noi avioane în următorii ani, potrivit celor mai noi prognoze pentru următorii 20 de ani, publicate duminică în avanpremiera Salonului Aeronautic Internațional de la Le Bourget (Franța), transmite Reuters, preluată de Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Boeing estimează că 43.600 de noi avioane ar urma să fie fabricate până în 2044, dintre care 21.100 pentru a înlocui aparatele care sunt în prezent în exploatare și 22.500 pentru a răspunde creșterii traficului de pasageri și marfă. Dacă în anul 2004, flota mondială de avioane comerciale era de 16.780 de avioane, 40 de ani mai târziu ar urma să ajungă la 49.640 de avioane. Precedentele prognoze ale Boeing mizau pe mai mult de 50.000 de avioane în anul 2043.
Săptămâna trecută, rivalul european Airbus și-a îmbunătățit cu 2% estimările privind cererea mondială de avioane comerciale în următorii 20 de ani, până la 43.420 de avioane, apreciind că industria transportului aerian va depăși actualele tensiuni comerciale.
Boeing și-a revizuit și estimările referitoare la ritmul anual de creștere a traficului de pasageri în următoarele două decenii, de la 4,7% cât estima anul trecut, până la 4,2% în acest an. Similar, grupul american și-a redus previziunile privind creșterea economică mondială, de la 2,6% până la 2,3%, pe cele referitoare la creșterea traficului aerian de marfă, de la 4,1% până la 3,7%, precum și pe cele referitoare la creșterea flotei mondiale, de la 3,2% până la 3,1%.
Piața globală și provocările actuale
În pofida revizuirii estimărilor referitoare la traficul aerian de marfă, vicepreședintele pentru marketing comercial de la Boeing, Darren Hulst, le-a spus jurnaliștilor că volatilitatea schimburilor comerciale nu este așteptată să conducă la o modificare semnificativă a cererii de avioane pe termen lung. „Cred că trebuie să ținem cont de ceea ce s-a întâmplat în ultimii 20, 40 și 60 de ani în termeni de valoare a traficului aerian de marfă și de faptul că piața a crescut cu aproximativ 4% de-a lungul acestei perioade”, a declarat Darren Hulst. Potrivit acestuia, cererea de călătorii cu avionul și-a revenit după pandemia de COVID-19, dar producția de avioane este la jumătate față de nivelul la care era înainte de pandemie, ceea ce a creat un deficit de 1.500 până la 2.000 de avioane.
Boeing a reușit să-și îmbunătățească calitatea producției în ultimele luni, dar dezastrul aviatic de joi, provocat de prăbușirea avionului Boeing 787-8 Dreamliner aparținând companiei aeriene Air India, a readus producătorul american într-o situație de criză.
Directorul general de la Boeing, Kelly Ortberg, și-a anulat planurile care vizau participarea la Salonul Aeronautic Internațional de la Le Bourget pentru a ajuta la ancheta care va stabili cauzele tragediei de la Ahmedabad, nord-vestul Indiei, care a provocat cel puțin 279 de morți, fiind cel mai grav dezastru aerian din lume din 2014 încoace.
Salonul Aeronautic de la Paris, care are loc o dată la doi ani la Le Bourget, la nord de Paris, este cel mai mare eveniment de acest gen din lume. Aproximativ 2.400 de expozanți din 48 de țări, Statele Unite fiind cel mai mare participant internațional, se vor reuni acolo timp de o săptămână, începând de luni.