„Este foarte dificil în toată Europa”, a răspuns Georges Durdilly, managerul Airbus Helicopters România, când a fost întrebat de TechRider cât de dificil este să găsești forță de muncă calificată în domeniul aerospațial în România.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
„Cred că este o întrebare generală. Este foarte dificil în toată Europa”, a afirmat el la o întâlnire restrânsă cu presa, organizată la București.
Acest lucru se întâmplă inclusiv deoarece procesul de calificare este complex. De exemplu, potrivit reglementărilor Agenției Europene pentru Siguranța Aviației (EASA), este nevoie de minimum doi ani pentru a putea obține calificarea internă, adică pregătirea necesară pentru a lucra sub supravegherea unui director tehnic.
După acești doi ani, mai sunt necesari alți doi ani pentru ca persoana respectivă să poată obține o licență oficială EASA (un document care atestă că poate lucra pe cont propriu, conform normelor europene). În total: patru ani de formare și experiență până când cineva devine complet autorizat să lucreze independent în domeniu.
„Așa că, după cum îți poți imagina, este o investiție mare, de efort și recrutare. Și nu toate companiile sunt pregătite și dispuse să facă acest efort. La Airbus, aceasta este politica noastră. După cum v-am spus, avem un parteneriat cu Colegiul Transilvania, dar și cu Universitatea Transilvania și Politehnica București, pentru că este datoria noastră să îi sprijinim pe cei care doresc să se dezvolte și apoi să contribuie la această aventură, aș spune — aventura familiei Airbus”, a explicat Durdilly.
Airbus operează în România prin Airbus Helicopters (Ghimbav) pentru producție și mentenanță elicoptere, Airbus Aerostructures Romania (Brașov) pentru componente aeronautice și Airbus Defence and Space (București) pentru inginerie și servicii.