Apple a lansat cel mai amplu atac juridic împotriva Digital Markets Act (DMA) al Uniunii Europene, spunând celei de-a doua instanțe supreme a UE că noul regim de concurență obligă în mod ilegal la modificări ale iPhone, App Store și iMessage. Bloomberg transmite că Daniel Beard, avocatul Apple, susține că DMA „impune sarcini extrem de împovărătoare și intruzive”, în contradicție cu drepturile Apple pe piața europeană.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Apple contestă DMA pe trei fronturi
Digital Markets Act a intrat în vigoare în Uniunea Europeană în 2023, și are ca scop limitarea puterilor celor mai mari platforme tehnologice din lume printr-o serie de reguli și interdicții. Însă, în ultimele luni, legea a stârnit furia președintelui american Donald Trump și a afectat negocierile comerciale dintre UE și SUA.
Compania din Cupertino a contestat legea pe trei fronturi:
- obligațiile Uniunii Europene de a face ca hardware-ul rival să funcționeze cu iPhone;
- decizia autorității de reglementare de a supune App Store regulilor;
- decizia de a investiga dacă iMessage ar fi trebuit să se supună regulilor (lucru de care a scăpat ulterior).
Avocatul Comisiei Europene, Paul-John Loewenthal, a ripostat la afirmațiile gigantului tehnologic, spunând că „controlul absolut” al Apple asupra iPhone-ului i-a permis să genereze „profituri extraordinare pe piețele complementare, unde concurenții săi sunt dezavantajați și nu pot concura cu acesta în condiții de egalitate”.
„Numai Apple are cheile acelui grădină închisă. Ea decide cine are acces și cine poate oferi produsele și serviciile sale utilizatorilor de iPhone. Și prin acest control, Apple a blocat mai mult de o treime din utilizatorii de smartphone-uri din Europa”, a adăugat Paul-John Loewenthal, avocatul Comisiei Europene.
Ce contestă Apple legat de DMA
Contestația generală a Apple împotriva legii susține, în primul rând, că obligațiile de interoperabilitate care impun serviciilor iPhone să funcționeze fără probleme cu hardware-ul rivalilor, cum ar fi căștile sau ceasurile inteligente, pot pune în pericol confidențialitatea utilizatorilor, securitatea și drepturile de proprietate intelectuală.
În al doilea rând, Apple susține că magazinul său de aplicații ar trebui să scape de aceste reguli, deoarece platforma nu constituie un serviciu singular în sensul definiției din lege. În conformitate cu DMA, App Store-ul a fost ulterior sancționat cu o amendă de 500 de milioane de euro pentru presupuse încălcări, amendă pe care o contestă separat.
În al treilea rând, gigantul tehnologic contestă încercarea Uniunii Europene de a cerceta dacă iMessage ar fi trebuit să fie investigat în conformitate cu regulile, deoarece nu este un serviciu care generează venituri directe pentru companie.
Mai multe companii susțin că serviciile lor au fost afectate de DMA
Alături de Apple, și Google (Alphabet Inc.), Microsoft Corp., Amazon.com Inc., Meta Platforms Inc., ByteDance Ltd. și Booking Holdings Inc. au constatat că serviciile lor sunt afectate. În aprilie, Apple a fost amendată după ce autoritățile de reglementare au declarat că a încălcat regulile referitoare la permisiunea acordată dezvoltatorilor de a îndruma utilizatorii să efectueze achiziții în afara magazinului său.
Aceasta a urmat unei sancțiuni de 1,8 miliarde de euro în conformitate cu regulile antitrust tradiționale pentru încălcări similare în magazinul de aplicații, dar îndreptată în mod specific împotriva aplicațiilor de streaming muzical.
În ultimii ani, Uniunea Europeană a aplicat sancțiuni costisitoare împotriva marilor companii de tehnologie, inclusiv amenzi de peste 9,5 miliarde de euro împotriva Google, și o ordonanță separată prin care Apple a fost obligată să plătească Irlandei impozite restante în valoare de 13 miliarde de euro.