Producătorul de smartphone-uri Apple a luat decizia de a închide un magazin în China. Aceasta marchează o retragere semnificativă pe o piață în care producătorul de iPhone-uri se străduiește să revigoreze vânzările, relatează Bloomberg.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Motivul pentru care Apple a închis magazinul
Compania a anunțat că va închide magazinul din Parkland Mall, din districtul Zhongshan al orașului Dalian, pe 9 august. Acesta este unul din cele 56 de magazine Apple din regiunea Chinei Mari, ceea ce reprezintă peste 10% din totalul de 535 de puncte de desfacere.
Producătorul din Cupertino spune că motivele sunt reprezentate de schimbările din complexul comercial. Apple a declarat că aleg să închidă magazinul din Zhongshan, „având în vedere plecarea mai multor retaileri din Parkland Mall”. Celălalt Apple Store din regiune, din complexul comercial Olympia 66, va rămâne deschis. China se confruntă cu prețuri deflaționiste, pe fondul scăderii consumului și al tarifelor globale care afectează exporturile, un motor important al Apple.
Volumul vânzărilor cu amănuntul în magazinele Apple a fost sub previziunile companiei, un trend ce se continuă încă din pandemie. În schimb, producătorul iPhone-ului s-a concentrat pe deschiderea magazinului online în țări noi, precum India sau Arabia Saudită. Apple încearcă să revină în forță în China. Vânzările în această țară au scăzut cu 2,3%, până la 16 miliarde de dolari, în al doilea trimestru, în comparație cu previziunile analiștilor de 16,8 miliarde de dolari.
Apple este tot mai selectiv la reînnoirea contractelor de închiriere
Deși compania din Cupertino continuă să deschidă noi magazine fizice, expansiunea generală a vânzărilor în ele a încetinit, iar Apple pare să devină tot mai selectivă în privința reînnoirii contractelor de închiriere. În aceeași zi cu magazinul ce se va închide în China, producătorul va mai închide un magazin și în Bristol, Marea Britanie.
Un nou Apple Store va fi deschis în China, la mijlocul lunii august, cu planuri de desfacere și în Detroit, Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită și India. Un prim magazin a fost deschis în Malaezia.
Apple nu este singura marcă importantă care se retrage din mall-ul chinez Parkland Mall. La începutul acestui an, acționarul majoritar al complexului a preluat controlul operațional complet, iar retaileri precum Coach, Sandro și Hugo Boss nu și-au reînnoit contractele de închiriere în ultimii ani.