Constructorul german Audi va lansa luna viitoare, la salonul auto de la Shanghai, brandul AUDI în China, iar primul reprezentant al noii mărci va fi un model pur electric pe baza conceptului AUDI E prezentat anul trecut.
Germanii vor să aibă o prezență mai importantă pe cea mai mare piață auto din lume, unde au intrat încă din 1988, și marca AUDI cu modele pur electrice se adresează cumpărătorilor tineri, scrie Autocar.
Mașinile AUDI sunt descrise ca fiind „concepute în China pentru China” și Audi nu are intenția să vândă aceste modele și în alte țări. Totodată, ele nu vor purta faimosul logo cu patru cercuri al constructorului din Ingolstadt, deoarece Audi vrea să evidențieze poziționarea diferită în piață.
Primul model AUDI, prezentat la Shanghai în aprilie și care va intra în producție sper finalul anului 2025, va fi similiar ca dimensiuni cu noul Audi A5, însă asemănările se opresc aici. Construit pe o arhitectură de 800 de volți dezvoltată împreună cu SAIC (compania chineză care deține marca MG), noul AUDI E nu va avea nicio legătură cu modelele Audi pentru piața globală.
AUDI E va fi primul model dintr-o gamă de trei, urmând să mai apară pe piața din China o berlină și un SUV în 2026, respectiv 2027.
Noua marcă AUDI este rezultatul extinderii parteneriatului dintre Audi și SAIC, care va beneficia astfel de experiența germanilor la capitolul design și inginerie, dar și de resursele și experiența SAIC la nivel local. Spre exemplu, noul model AUDI E a fost creat în doar 18 luni, jumătate din timpul necesar pentru dezvoltarea unui model obișnuit Audi.
Noul AUDI E va avea 4,87 metri lungime, 1,99 metri lățime și 1,46 metri înălțime, fiind un model chiar mai spațios decât A5. Va fi echipat cu două motoare electrice care vor dezvolta 754 de cai-putere, tracțiune integrală Quattro, și va fi capabilă sa realizeze sprintul 0-100km/oră în 3,6 secunde. Totodată, va avea patru roți directoare și suspensie pneumatică.
Bateria de 100 kWh ar urma să-i asigure o autonomie de aproape 700 de kilometri, confirmată de standardele chineze CLTC. Nu au fost anunțate informații legate de viteza de încărcare, însă E ar urma să ofere o autonomie de 300 km după doar 10 minute la o stație de încărcare rapidă DC.