VIDEO Drumul de la 6.000 la 16.000 de euro: Cum poate un microcar electric importat din China să coste aproape de trei ori mai mult în România? O persoană din industrie spune cum este posibil

masina electrica chineza
Sursa foto: Wikimedia Commons / Kevauto

Un microcar electric importat din China poate ajunge să coste aproape de trei ori mai mult în România, potrivit Valentinei Cabuz, cofondatoare și director comercial la importatorul și vânzătorul de vehicule electrice RDB Eco.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Întrebată cum un model popular de microcar electric vândut în România costă 6.100 de euro în China, iar în România se vinde, în afara programului Rabla Plus, cu 16.000 de euro, Cabuz a răspuns, într-un interviu pentru TechRider, că este vorba de o combinație de factori, precum brandul sub care este oferit, costul transportului, investițiile în marketing, dar și serviciile de after-sales.

„Unu, dacă ai un brand și el are o anumită notorietate pe piața internațională, automat prețul acestui bun va crește. Cunosc foarte bine procesul de achiziție și, de multe ori, un cuptor, o mașinuță sau orice produs – dacă apare un anumit brand pe cuptorul respectiv sau mașinuța respectivă – brandul adaugă undeva la plus 30% din valoarea produsului”, a declarat Cabuz.

Costuri și servicii suplimentare

Potrivit ei, transportul, acum, este undeva la 5.000 de dolari pe container. Ea a adăugat că au fost momente în care a fost și 8.000 de dolari. „În pandemie a fost și 19.000 de dolari. Cel mai scump container pe care l-am book-uit”, a mai spus reprezentanta RDB Eco.

Ea a adăugat că prețul final la care un vehicul este vândut pe piața locală este influențat, de asemenea, de partea de marketing și de serviciile after-sales. „Pentru că este foarte important să ne gândim, atunci când ne cumpărăm un vehicul, cum îl reparăm. Este foarte ușor să-ți achiziționezi un produs și îi sfătuiesc mereu pe clienții noștri să nu se uite doar la preț, ci să se gândească ce fac și ulterior, pentru că și asta e important. Și eu cred că brandul respectiv oferă un service de înaltă calitate”, a mai spus Valentina Cabuz.

*Playerul video nu funcționează cu adblock-ere. 

Citește și: De ce multe vehicule electrice chineze vândute în România au baterii plumb-acid, în loc de Li-Ion? Reprezentanta unui importator explică: „Ne adresăm și livratorilor din Bangladesh”

  • Adrian Popa este jurnalist în grupul G4Media, coordonator la publicațiile TechRider, Economedia, G4Food și Pets&Cats. Are 19 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat în piețele financiare și tehnologie. Pe lângă aceste domenii, mai scrie despre business, macroeconomie și apărare. Înainte de a ajunge la G4Media, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro, Gandul.info și Go4it.ro. A mai lucrat la Evenimentul Zilei, Forbes România, Cotidianul și Banii Noștri. Adrian are o pasiune aparte pentru tehnologie și este interesat de efectele pe care aceasta le are asupra societății. Printre hobbyurile lui se numără lectura, istoria, ecologia, universurile SF și fitnessul.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...