Directorul general de la grupul suedez Autoliv, cel mai mare producător mondial de airbag-uri şi centuri de siguranţă, a declarat miercuri că firma lucrează la rezolvarea provocărilor ridicate de restricţiile impuse de China la exporturile de metale rare, dar că nu se aşteaptă la oprirea producţiei în săptămânile următoare, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Mai multe uzine şi linii de producţie ale furnizorilor europeni de componente auto au fost închise din cauza lipsei de metale rare, provocată de decizia Chinei de a impune restricţii la astfel de exporturi, a anunţat, miercuri, Asociaţia Europeană a Furnizorilor Auto (CLEPA), care a avertizat că urmează şi alte închideri.
În acest context, directorul general de la Autoliv, Mikael Bratt, a spus că firma a pus la punct o echipă specială care să gestioneze situaţia. Totuşi, Autoliv nu a înregistrat opriri ale producţiei din cauza restricţiilor, a precizat Mikael Bratt, adăugând că nu se aşteaptă să apară probleme în săptămânile următoare.
„Suntem cu toţii implicaţi când vine vorba de toate aceste provocări diferite”, a spus Mikael Bratt.
Decizia din luna aprilie a autorităţilor chineze de a suspenda exporturile pentru o gamă largă de metale rare şi magneţi a dat peste cap lanţurile de aprovizionare ale producătorilor auto, firmelor din sectorul aerospaţial, companiilor din industria semiconductorilor şi ale industriei de apărare din întreaga lume, astfel că mai multe organisme reprezentative din Germania, SUA şi India au făcut un apel la politicienii din ţările lor să facă presiune asupra Beijingului pentru o soluţie rapidă.
Autoliv România este al doilea mare exportator din industria componentelor auto din ţară. Aproape 11.000 de români lucrează în fabricile Autoliv din Braşov, Sf Gheorghe, Lugoj, Reşiţa şi Oneşti. Compania produce centuri de siguranţă, chingă pentru centurile de siguranţă, generatoare de gaz pentru airbag, module de airbag, dar şi airbag-uri şi volane pentru clienţi precum BMW, Volkswagen, Renault, Ford sau Daimler.