Alfa Romeo Giulia și Stelvio nu vor fi retrase de pe piață anul acesta / Planul de a le scoate în 2025, amânat de Stellantis pentru anul 2027

Sursa foto: Stellantis

Sedanul și cel mai mare SUV al Alfa Romeo, Giulia respectiv Stelvio, vor rămâne în producție până în 2027, după ce planul de retrage a modelelor de pe piață anul acesta a fost amânat de compania-mamă Stellantis. Potrivit Motor1.com, rivalii italieni ai BMW Seria 3 și X3 vor mai fi produse pentru încă doi ani la uzina Cassino.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Adopție greoaie pentru mașinile electrice

Motivul pentru care Giulia și Stelvio rămân pe piață mai mult decât era planificat este că înlocuitorii lor sunt refăcuți pentru a găzdui motoare cu combustie. Inițial, Stellantis intenționa ca modelele din a doua generație să fie vândute exclusiv ca vehicule electrice pentru a îndeplini obiectivul mărcii de a deveni complet electrice până în 2027. Cu toate acestea, nu mai este cazul din cauza adoptării mașinilor electrice mai lentă decât se aștepta.

Ca urmare, motoarele cu combustie internă vor continua, inclusiv în succesoarele ambelor modele. Dar Alfa Romeo are nevoie de mai mult timp pentru a adapta platforma STLA Large pentru Giulia și Stelvio de generație viitoare pentru a se potrivi motoarelor pe benzină.

Investiție de un miliard de euro pentru crearea modelelor Giulia și Stelvio

Cele două modele sunt bazate pe platforma Giorgio, dezvoltată cu ajutorul unei investiții de un miliard de euro din partea foștilor proprietari, FCA, grup condus de Sergio Marchionne. Giulia și Stelvio sunt modele apreciate de jurnaliștii auto internaționali, întrucât Jeremy Clarkson, într-un episod din The Grand Tour, părea la final de test drive că se află într-un showroom Alfa Romeo pentru a cumpăra cel mai performant model Giulia, denumit Quadrifoglio Verde.

caroserie monococă
Platforma „Giorgio” pentru Alfa Romeo Giulia. Sursa foto: Des Sources Alfa Romeo

Decizia de a continua producția sedanului și SUV-ului a fost anunțată de CEO-ul Santo Ficili în timpul prezentării modelului Tonale actualizat. Când noile modele vor sosi în cele din urmă, motorul bi-turbo cu șase cilindri în linie Hurricane de la Dodge Charger Sixpack, care împarte platforma, poate fi folosit pe modelele de performanță. Cu toate acestea, Alfa Romeo a sugerat, de asemenea, că ar putea utiliza V-6 de la Maserati pentru versiunile Quadrifoglio.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...