ANALIZĂ Ambițiile BYD în zona de mașini „kei” pot fi un semnal de alarmă pentru Japonia / Producătorul intenționează să lanseze o astfel de mașină la Salonul de Mobilitate din Tokyo

Logo BYD
Sursa foto: Costfoto / ddp USA / Profimedia

Producătorul chinez BYD intenționează să lanseze o mașină de tip kei complet electrică în țara-mamă a mașinilor de acest tip, Japonia. Deși acesta nu va fi disponibil decât la finalul anului viitor, autoturismul de dimensiuni foarte mici a stârnit deja interesul oficialilor de la Tokyo. Conform Reuters, aceștia sunt îngrijorați de provocarea reprezentată de cel mai mare producător auto din China.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

BYD va deveni unul dintre puținii producători de mașini kei

Mașina ce va fi lansată de BYD va fi complet electrică și mai mică decât un Mini Cooper. Și Dacia a prezentat un astfel de concept de mașină, iar Citroën comercializează deja modelul Ami de aproximativ trei ani.

Dacia prezintă Hipster Concept, un prototip de mașină electrică de sub 15.000 de euro

Această mișcare va face din BYD unul dintre puținii producători străini care intră pe segmentul kei jidosha, care se traduce prin „vehicule ușoare” și care reprezintă aproximativ o treime din vânzările de automobile din Japonia. De zeci de ani, această piață a fost aproape exclusiv teritoriul producătorilor autohtoni, precum Honda și Suzuki. BYD a vândut doar 6.600 de vehicule electrice de dimensiuni standard de la intrarea pe piața auto japoneză în urmă cu aproape trei ani, a declarat Atsuki Tofukuji, care conduce divizia de vânzări de autoturisme a companiei în Japonia.

Strategia „undeva, pentru undeva” va fi aplicată și în Japonia

Unii oficiali ai guvernului japonez și specialiști din industrie spun că BYD ar putea reprezenta o amenințare cu mașina electrică kei, deoarece consumatorii sunt deosebit de atenți la costuri și există puține vehicule electrice ultracompacte. Mașinile electrice sunt eligibile pentru subvenții și scutiri fiscale în Japonia.

Prin proiectarea unui automobil special pentru a patra piață auto din lume, BYD pare să fie în Japonia pe termen lung și hotărâtă să câștige consumatorii renumiți pentru pretențiile lor ridicate. Efortul vine în contextul în care producătorii auto chinezi se străduiesc să-și crească vânzările în străinătate ca răspuns la o război brutal al prețurilor pe piața internă, preluând cota de piață a producătorilor auto japonezi din Asia de Sud-Est.

Astfel, ei implementează filozofia „undeva, pentru undeva” (de exemplu, „în Europa, pentru Europa”), stabilindu-și fabrici în piețele respective. Spre exemplu, BYD intenționează să mai construiască o fabrică în Europa, cel mai probabil în Spania.

ANALIZĂ Motivele pentru care producătorii auto chinezi aleg să construiască fabrici în Europa / Analist: „Localizarea va fi probabil strategia dominantă pe termen lung”

Parlamentar: Guvernul japonez este atent la concurența externă

Industria auto japoneză este una dintre cele de bază și este „extrem de competitivă”, spune Eisuke Mori, parlamentar al Japoniei. Și, deși BYD nu reprezintă încă o provocare majoră pentru companiile auto japoneze pe piața internă, guvernul acordă totuși o atenție deosebită acestei chestiuni, susține Mori.

„Când vine vorba de vehicule electrice, producătorii auto chinezi sunt în ascensiune la nivel global, iar noi avem un puternic sentiment de criză în acest sens”, a declarat el într-un răspuns scris la întrebări”, declarat Eisuke Mori, parlamentar și șef al grupului parlamentar al Partidului Liberal Democrat, aflat la guvernare în Japonia.

Comentariile sale au fost repetate în privat de mai mulți oficiali guvernamentali și persoane din industria auto. Unii dintre aceștia au fost categorici în evaluarea potențialelor provocări pentru Japonia, trei dintre ei afirmând că BYD reprezintă un semnal de alarmă foarte necesar pentru producătorii auto japonezi, care s-au concentrat în principal pe tehnologia hibridă, rămânând în urmă în ceea ce privește vehiculele electrice.

Cum se cataloghează o mașină kei

În Japonia, o mașină kei trebuie să respecte o serie de reglementări. În primul rând, nu sunt disponibile în afara Japoniei. Apoi, acestea nu pot avea o lungime mai mare de 3,4 metri

Concepute pentru călătorii scurte pe drumuri înguste, mașinile kei nu sunt disponibile în afara Japoniei și nu pot avea o lungime mai mare de 3,4 m (aproape o treime din lungimea unui Volkswagen Passat de generație actuală), o lățime mai mare de 1,48 de metri și un motor mai mare de 660 centimetri cubi.

Cel mai popular model kei din Japonia este seria N-Box de la Honda, cu un preț de pornire echivalent cu aproximativ 11.400 de dolari. Anul trecut s-au vândut aproximativ 200.000 de exemplare ale acestui model cu patru uși și patru locuri. Nissan oferă un model kei electric, numit Sakura, cu un preț de pornire echivalent cu aproximativ 17.000 de dolari.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...