ANALIZĂ Suzuki investește 8 miliarde de dolari în India / Vrea să creeze un centru de producție pentru vehicule electrice

SUV electric Suzuki e-Vitara
Sursa foto: Suzuki UK

Suzuki Motor Corporation va investi 8 miliarde de dolari într-un centru de producție pentru mașini electrice în India, ceea ce relevă mai mult decât o expansiune a corporației. Conform publicației AInvest, această decizie este o reimaginare „îndrăzneață” a lanțului global de aprovizionare cu automobile.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

India va fi centrul principal de producție de EV a Suzuki

Prin poziționarea Indiei ca principal centru de producție de vehicule electrice, Suzuki profită de amploarea demografică a țării, de avantajele în materie de costuri și de stimulentele guvernamentale pentru a remodela viitorul mobilității durabile. Pentru investitori, această mișcare semnalează o schimbare crucială în ceea ce privește locul în care se creează valoare în sectorul vehiculelor electrice, India devenind un nod critic într-un lanț de aprovizionare descentralizat, post-pandemic.

Ecosistemul vehiculelor electrice din India se află într-o transformare rapidă, iar inițiativele guvernamentale, precum programul FAME (Faster Adoption and Manufacturing of Electric Vehicles), au stimulat dezvoltarea infrastructurii de încărcare publică. Investiția Suzuki se aliniază acestor eforturi, valorificând expertiza tehnică și amploarea producției în creștere ale Indiei pentru a produce vehicule electrice atât pentru piața internă, cât și pentru cea internațională.

Modelul e-Vitara al companiei, lansat în Gujarat, este conceput pentru a fi un model global, cu exporturi planificate către Japonia, Europa și nu numai. Suzuki se folosește de o strategie multi-pathway, prin care vinde vehicule cu motoare convenționale, hibride, pe CNG și cu biogaz.

Gestionarea provocărilor legate de pământurile rare

Strategia adoptată de Suzuki folosește din plin mixul energetic unic al Indiei, unde 70% din energia electrică produsă provine încă din cărbune. Prin diversificarea portofoliului său de tehnologii ecologice, Suzuki se protejează împotriva blocajelor infrastructurale, atrăgând în același timp o bază mai largă de consumatori. Colaborarea producătorului auto cu guvernul indian pentru înființarea de fabrici de producție de biogaz în Gujarat subliniază și mai mult angajamentul său față de soluții localizate și durabile.

În ciuda optimismului său, Suzuki se confruntă cu dificultăți imediate. Restricțiile de export ale Chinei asupra materialelor din pământuri rare, esențiale pentru motoarele vehiculelor electrice, a forțat Maruti Suzuki să reducă producția de e-Vitara cu două treimi la începutul anului 2025. Acest lucru evidențiază o vulnerabilitate mai largă a lanțului global de aprovizionare cu vehicule electrice, în care peste 80% din importurile de magneți din pământuri rare ale Indiei provin din China.

Expansiunea Suzuki în India este susținută de obiective financiare agresive. Producătorul auto își propune să atingă 4,2 milioane de vânzări la nivel global până în 2030, 60% dintre acestea, adică 2,5 milioane de unități, provenind din India. Acest lucru ar necesita triplarea capacității sale actuale de producție la 4 milioane de unități pe an până în 2031.

Multiple puncte de interes pentru investitorii Maruti Suzuki

Pentru a finanța o producție tot mai mare, Suzuki intenționează să investească 13 miliarde de dolari în India până în 2030, 60% din această sumă fiind alocată producției și cercetării și dezvoltării. Beneficiile financiare sunt substanțiale. Suzuki vizează o marjă de profit operațional de 10% și venituri de până la 53,1 miliarde de dolari, o creștere de 49% față de nivelurile actuale.

Aceste cifre sugerează o propunere de valoare convingătoare pentru investitori, mai ales că filiala indiană a Suzuki, Maruti, recâștigă cota de piață în fața rivalilor precum Hyundai și Tata. Totodată, japonezii oferă multiple puncte de intrare pentru investitori în India.

În primul rând, concentrarea Suzuki asupra Indiei ca centru de export poziționează producătorul astfel încât să beneficieze de piața de vehicule electrice a țării, în valoare de 113,99 miliarde de dolari, până în 2029. Pe de altă parte, accentul pus de companie pe producția eficientă din punct de vedere al costurilor se aliniază avantajelor competitive ale Indiei, asigurând accesibilitatea pentru consumatorii interni și competitivitatea pe piețele internaționale.

Cu toate acestea, riscurile rămân. Reducerile pe termen scurt ale producției pentru e-Vitara evidențiază fragilitatea lanțurilor de aprovizionare globale, iar investitorii ar trebui să monitorizeze capacitatea Suzuki de a asigura surse alternative de pământuri rare și progresul său în parteneriatele interne de rafinare.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...