Gigantul chinez BYD este pe cale să depășească producătorul auto al lui Elon Musk ca cel mai mare vânzător de mașini electrice cu baterii din lume în acest an și se extinde rapid în străinătate. Compania cu sediul în Shenzhen a vândut mai multe vehicule electrice în Europa decât Tesla pentru prima dată în aprilie și a înregistrat o creștere a vânzărilor pe continent, chiar dacă cele Tesla s-au prăbușit. Acum, cele două companii se vor lupta pentru cotă de piață pe teritoriul Indiei, relatează Business Insider.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Vehiculele electrice vor prinde avânt în India
În ciuda faptului că a treia cea mai mare piață auto din lume s-a dovedit în mare parte greu de accesat pentru mărcile occidentale și chinezești, atât BYD, cât și Tesla fac presiuni pentru a o sparge. Important de notat este că, în India, motocicletele depășesc numeric masiv autoturismele, iar a deveni un producător auto de succes în India este greu.
Brajesh Chhibber, partener la McKinsey, a declarat că piața EV din India va crește rapid în următorii câțiva ani. El a estimat că vânzările de mașini electrice în țară ar putea crește între două și trei milioane pe an până în 2030, de la 100.000 în 2024 și aproape de două ori mai mare decât piața americană de anul trecut. Cu toate acestea, Tesla și-a făcut târziu apariția pe piața indiană.
Producătorul american a deschis precomenzile în urmă cu aproape un deceniu, dar a început să-și vândă mașinile în India abia în iulie, o întârziere care i-a lăsat pe unii clienți să aștepte ani de zile pentru a-și cumpăra o Tesla.
Tesla și BYD intră greu pe piața din India
Tesla a deschis până acum două showroom-uri în Delhi și Mumbai, vânzând SUV-ul său Model Y la un preț de aproximativ 6 milioane de rupii (70.000 de dolari), aproape dublu față de prețul Model Y entry-level din SUA. Producătorul auto deținut de Elon Musk a crescut, de asemenea, angajările. Pe lângă rolurile de servicii pentru clienți și asistență, Tesla recrutează testeri Autopilot în Mumbai și Delhi, sugerând că compania intenționează în cele din urmă să aducă tehnologia sa de conducere asistată în țară.
Puneet Gupta, directorul pieței auto din India pentru S&P Global, a declarat că Tesla a intrat pe piața indiană „cu jumătate de inimă”, invocând lipsa de agenți de vânzări și showroom-uri.
„Tesla este un brand inspirațional pentru mulți consumatori indieni. Dar dacă un brand precum Tesla vine cu două puncte de vânzare, arată că nu ești prea interesat de afacere”, a spus Puneet Gupta, director în cadrul S&P Global.
Tesla se confruntă, de asemenea, cu o concurență locală acerbă, sub forma unor mărci locale precum Tata Motors și Mahindra, care domină piața emergentă a vehiculelor electrice din India și nu trebuie să-și facă griji cu privire la taxele de import mari. BYD se confruntă, de asemenea, cu bariere de intrare și mai abrupte decât Tesla. Relațiile geopolitice înghețate dintre India și China au împiedicat încercările companiei de a construi o fabrică sau de a colabora cu producători locali.