Aston Martin avertizează asupra scăderii profitului, din cauza tarifelor americane și a cererii slabe din China / Scădere de 9% în vânzările din Asia-Pacific

Sursa foto: Aston Martin

Producătorul britanic de automobile de lux Aston Martin preconizează că profitul va atinge pragul de rentabilitate în acest an, comparativ cu previziunile anterioare privind un excedent al profitului. Reuters relatează că producătorul din Gaydon este afectat de tarifele de import impuse de administrația Statelor Unite, dar și de cererea asiatică în scădere, în special din China.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Toți producătorii auto sunt afectați

Tarifele americane au lovit producătorii auto globali, forțând companii precum GM, Volkswagen, Hyundai și Porsche să înregistreze pierderi de sute de milioane, și chiar miliarde de dolari. CEO-ul Adrian Hallmark a declarat că situația tarifelor americane „nu a fost de ajutor pentru operațiunile noastre în trimestrul al doilea”. El a avertizat, de asemenea, că cererea din regiunea Asia-Pacific va rămâne redusă pe termen scurt, din cauza climatului macroeconomic slab din regiune.

Economia chineză, bazată pe exporturi, încetinește sub presiunea războiului comercial dintre China și SUA. Vânzările asiatice, care reprezintă peste un sfert din veniturile Aston Martin, au scăzut cu 9% în prima jumătate a anului 2025. Totodată, producătorul britanic a limitat exporturile către State la începutul acestui an pentru a își vinde stocurile, și a anunțat distribuirea costurilor vamale către clienții săi.

Zilele trecute, Aston Martin a anunțat că a reluat livrările către Statele Unite înainte ca administrațiile americană și britanică să ajungă la un acord tarifar. Acesta impune o taxă vamală de 10% pentru o cotă anuală de 100.000 de vehicule britanice importate.

Nici în Formula 1 nu se descurcă prea bine

Lawrence Stroll este acționar și director în birourile de administrație ale Aston Martin. Pe de altă parte, el deține în totalitate echipa de Formula 1 (Aston Martin Aramco Formula One Team), și a intrat în sport, în parte, pentru a promova arca de autoturisme de stradă.

Dar performanța pe circuit nu este la nivelul investițiilor făcute de canadian. El a finanțat construcția unei fabrici noi la Silverstone și a adus oameni de top în echipă, printre care și Adrian Newey de la Red Bull. Totuși, performanța nu se vede, Aston Martin fiind în momentul de față pe locul 8, cu doar 36 de puncte.

Fiecare loc urcat în clasament înseamnă venituri în plus de aproximativ 10 milioane de dolari, iar, în momentul de față, echipa din Silverstone poate să câștige doar 30 de milioane de dolari. Asta înseamnă mai mulți bani care pleacă fie de la divizia de autoturisme, fie din buzunarul lui Stroll, pentru a finanța proiectul din Formula 1.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...