CEO-ul BMW Africa de Sud cere o strategie comună cu Europa pentru bateriile vehiculelor electrice

BMW i5
Sursa foto: BMW

Africa de Sud și Europa ar trebui să colaboreze pentru a construi un „lanț valoric” alternativ pentru componentele vehiculelor electrice. Aceasta este ideea CEO-ului BMW Africa de Sud, Peter van Binsbergen, care oferă ca motiv reducerea dependenței de China, conform Reuters.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

China domină producția globală de baterii pentru EV

Africa de Sud, care reprezintă 51% din producția de vehicule din Africa, încearcă să se poziționeze ca un actor important în lanțul global de aprovizionare cu vehicule electrice. Însă liderii din industrie spun că este nevoie de mai multă claritate în ceea ce privește politicile și de investiții pentru a-i valorifica potențialul.

„Africa de Sud, împreună cu Europa, ar putea elabora o strategie pentru a crea un lanț valoric alternativ pentru bateriile vehiculelor electrice, de exemplu. Acest lucru oferă lumii o alternativă la China”, a declarat Peter van Binsbergen, CEO-ul BMW Africa de Sud.

În prezent, China domină producția globală de celule de baterii, ceea ce face dificilă pentru unii producători de automobile să îndeplinească cerințele privind regulile de origine pentru exporturi, în special în Europa. Van Binsbergen este de părere că „trebuie să remediem” situația în care, dacă avem nevoie de o baterie, vine din China.

Ținta din 2035 necesită abordări noi

Africa de Sud este cel mai mare centru de producție auto din Africa. Producători auto globali precum Ford, Volkswagen, BMW și Toyota fabrică modele în Africa de Sud atât pentru piața locală, cât și pentru cea europeană. Directorii din industria auto sud-africană doresc o abordare națională coordonată pentru dezvoltarea vehiculelor electrice, afirmând că eforturile individuale ale mărcilor nu vor fi suficiente.

Uniunea Europeană și Marea Britanie au nevoie urgentă de alternative la bateriile chineze, întrucât ele s-au angajat să pună capăt vânzării de vehicule noi pe combustibili fosili până în 2035. Guvernul sud-african a anunțat deja o deducere fiscală de 150% începând de anul viitor pentru investițiile eligibile în producția de vehicule electrice și pe hidrogen, a declarat joi ministrul comerțului, Parks Tau.

Africa de Sud, în colaborare cu parteneri internaționali, inclusiv Banca Mondială, a elaborat, de asemenea, o strategie națională privind mineralele critice, menită să asigure lanțurile de aprovizionare pentru industria locală a vehiculelor electrice, atrăgând investiții în fabricile de baterii, precum și în componentele vehiculelor electrice.

  • TechRider este o redacție dinamică, specializată în știri și analize despre tehnologie, gadgeturi și inovații. Echipa sa de jurnaliști pasionați oferă conținut relevant și actualizat, acoperind subiecte de la inteligența artificială la recenzii de produse, într-un stil accesibil și captivant pentru publicul român.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...