Vânzările de mijloace de transport electrice, în special de tricicluri, înregistrate de o societate de distribuție din județul Tulcea, au crescut anul acesta cu până la 30% față de 2019, iar în același timp a crescut și numărul evenimentelor rutiere în care sunt implicate aceste vehicule, transmite Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Directoarea comercială a unei societăți care importă mijloace de transport electrice din China, Valentina Cabuz, a declarat că a început demersurile pentru certificarea unei fabrici de asamblare a acestor vehicule la Tulcea, pe model luxemburghez.
„Am început să facem aceste importuri de vehicule electrice în 2019. Astăzi, avem creșteri ale cererii de 20-30%. Fiind un domeniu nou, populația a fost sceptică la început, însă am găsit oameni deschiși, care vor să evolueze. Furnizorul nostru principal lucrează cu o fabrică din Luxemburg și am preferat să mergem pe drumul bătut, ne este mai ușor să facem asta. Nu omitem o viitoare colaborare cu Registrul Auto Român, dar momentan preferăm să gestionăm lucrurile în acest mod”, a afirmat Valentina Cabuz.
În satele din județul Tulcea, triciclurile electrice sunt folosite îndeosebi de pescari și de persoanele în vârstă, unii seniori conducând însă asemenea vehicule electrice și în municipiu.
„Eu am fost o viață șofer și am încredere să merg prin oraș cu acest triciclu, pe dreapta, încetișor. Am avut cinci mașini, dar acum nu mai pot să conduc. Mă dor picioarele, spatele. Mergem cu el (triciclul electric, n.r.) când avem treabă, la magazine. Avem loc suficient să ne punem bagajele”, a afirmat Traian Jelescu, în vârstă de 71 de ani.
Măsuri de siguranță și contextul afacerii
Potrivit Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ), de la începutul anului, pe drumurile din județ s-au înregistrat 32 de accidente în care au fost implicați atât bicicliști, cât și conducători de trotinete electrice, scutere și tricicluri electrice, numărul acestora fiind în creștere față de anul trecut. Instituția amintește că persoanele care conduc aceste vehicule trebuie să respecte regulile impuse bicicliștilor.
„A crescut numărul evenimentelor în care sunt implicați conducătorii de vehicule electrice, trotinete, scutere și tricicluri și pe fondul înmulțirii lor. (…) Când evidențiem accidentele în statistică, mergem strict pe abateri ale bicicliștilor. Nu avem o paletă largă să atribuim o cauză ca în situația conducătorilor auto, neacordare prioritate, alcool și așa mai departe”, a menționat șeful Serviciului de Poliție Rutieră din cadrul IPJ, comisar șef Aurel Lefterache.
IPJ le amintește utilizatorilor de vehicule electrice că pot să le folosească pe piste dedicate sau, în lipsa pistelor, pe drumuri cu o viteză maximă de 50 de kilometri pe oră, să poarte cască de protecție, să nu facă slalom printre mașini sau pietoni, să aibă vizibilitate sporită și dotări de iluminare obligatorii și să nu folosească telefonul sau căștile în trafic.
Societatea care va înființa la Tulcea fabrica de asamblare a vehiculelor electrice a fost înființată în anul 1998, iar inițial a importat vehicule second-hand din Europa, însă, în urma crizei din anul 2007, a găsit o altă nișă.
„China a fost salvarea noastră și cumva am fost pionierii acestui business în România. (…) Interesul meu a apărut când am mers în China cu tatăl meu. Acolo, fiecare familie are cel puțin un scuter electric și nu am înțeles de ce la noi nu exista acest mijloc de transport. Eu am copilărit în Slava Rusă, un sat de ruși-lipoveni, cu bunici calzi și copii prietenoși. Fiecare vacanță mi-o petreceam la bunici și-mi amintesc și acum că, de fiecare dată când dormeam, iar tirurile treceau prin fața casei, se mișca toată locuința și mă trezeam câteodată. Până să încep să lucrez, nu am avut însă nici măcar o trotinetă normală”, și-a amintit Valentina Cabuz, în vârstă de 25 de ani.
Potrivit sursei citate, politica Uniunii Europene în relațiile cu China a influențat direct activitatea societății tulcene.
„Suntem influențați în mod curent și frecvent. Suntem interconectați cu tot ce se întâmplă, orice tip de creștere tarifară, orice lege nouă ne afectează în mod direct, dar din punctul meu de vedere ar trebui să fim susținuți la nivel național și european să dezvoltăm astfel de vehicule, să le promovăm și să le crească numărul de utilizatori, pentru că ne îmbunătățesc viața, ajută mediul în care trăim. Nu aș vedea un motiv pentru care să se interzică sau să se impună creșteri tarifare pentru niște bunuri care ne ajută să evoluăm”, a mai spus Cabuz.