România își consolidează rapid reputația de jucător principal în piața auto nu doar regională, ci pe întregul teritoriu al Europei, îmbrățișând multiple soluții de digitalizare și dezvoltarea de sisteme de inteligență artificială in-house. În cadrul conferinței IQ Digital Summit, la care TechRider.ro a participat, reprezentanți atât ai Renault, cât și ai HORSE România, au prezentat soluțiile lor de digitalizare și de implementare a AI pentru ușurarea muncii angajaților săi.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Producătorii creează sisteme de propulsie tot mai eficiente
Cu o prezență în 11 locații din șapte țări și peste 19.000 de angajați, HORSE a produs peste 8 milioane de motoare și transmisii anual. O mare parte dintre acestea sunt proiectate și construite în România, respectiv la București, Titu și Mioveni. Cea mai nouă realizare a companiei este motorul HR12 GPL, o unitate care poate fi alimentată atât pe benzină, cât și pe gaz petrolier lichefiat.
Acest motor este prima unitate de producție de volum din lume care combină tehnologia de injecție directă pentru utilizarea cu gaz petrolier lichid (GPL), precum și cu benzină.
Motorul furnizează o putere maximă de 140 CP @ 5.500 rpm și un cuplu motor maxim de 230 Nm începând de la doar 2.100 rpm. Motorul este proiectat pentru eficiență, întrucât, în modul GPL, emite cu 9% mai puțin CO2 decât în modul de rulare normal. HORSE susține că motorul respectă normele de poluare Euro 6d și Euro 6e, dar și că este pregătit pentru normele de poluare Euro 7.
Digitalizarea depășește hardware-ul
Adorian Ciubuc, IT Project Manager în cadrul HORSE România, a spus că, la fabrica de la Mioveni, sunt asamblate „90 de sisteme de propulsie pe zi, adică unul la fiecare 45 de secunde”, și este finalizată o cutie de viteze „la fiecare 30 de secunde”. Totodată, motoarele sunt testate pe unele dintre cele mai sofisticate bancuri de probă din Europa de Est.
„Acestea sunt, pe scurt, niște laboratoare ultra-avansate pe care noi putem testa sistemele electronice ale motorului, fără să fie nevoie de o mașină fizică. Este cel mai avansat tip de laborator de acest gen din Europa de Est, iar foarte interesant este că noi putem testa nu mai produsele noastre, ci și ale concurenței”, a explicat Adorian Ciubuc, IT Project Manager în cadrul HORSE România.
Companiile au migrat operațiunile-cheie către platforme de cloud, precum cele puse la dispoziție de Google și Microsoft. Ionuț Mărgescu, Head of Digital Hub în cadrul Renault România, susține că filiala română a producătorului francez a implementat soluții bazate pe AI pentru automatizarea proceselor interne. Un sistem dezvoltat in-house de către Renault clasifică fișierele și detectează titlurile pe baza datelor clienților.
Recalificarea forței de muncă, o necesitate în vremurile actuale
Companiile din zona auto din România recunosc că succesul în transformarea digitală depinde foarte mult de oameni. Într-un interviu exclusiv pentru TechRider.ro, Adorian Ciubuc a declarat că implementarea AI în cadrul HORSE România a fost puțin complicată, din cauza reticenței angajaților, dar aceștia și-au dat seama că aceasta este o unealtă care să îi ajute la serviciu.
Pe măsură ce digitalizarea și inteligența artificială continuă să remodeleze industriile globale, România se impune nu numai ca un centru de producție eficientă și de înaltă calitate în industria auto, ci și ca un banc de testare și creare al unora dintre cele mai avansate tehnologii din acest sector.