Ford suspendă producția pentru unele camionete / Prioritățile companiei vor fi camionetele pe benzină și hibride

Sediul Ford din Michigan
Sursa foto: JEFF HAYNES / AFP / Profimedia

Ford Motor a plasat camioanele F-150 și F-Series Super Duty cu motor pe benzină și hibrid în fruntea listei de priorități de producție, în încercarea de a se recupera după pierderile cauzate de un incendiu de la fabrica unui furnizor important de aluminiu. Potrivit TechCrunch, Ford a anunțat că asamblarea camionului F-150 Lightning la Rouge Electric Vehicle Center din Dearborn, Michigan, va rămâne suspendată, deoarece camionetele pe benzină și hibride din seria F sunt mai profitabile pentru Ford și utilizează mai puțin aluminiu.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Ford a livrat 10.000 de camionete electrice

Deși Ford a evidențiat creșterea vânzărilor camionetei sale electrice F-150 Lightning, aceste cifre sunt încă depășite de camioanele pe benzină din seria F. Ford a vândut 10.005 pick-up-uri electrice în al treilea trimestru, o creștere de 39,7% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Pentru a pune acest lucru în context, Ford a livrat 545.522 de vehicule în al treilea trimestru, dintre care 207.732 erau din seria F. Până în prezent, Ford a vândut 23.034 de camioane F-150 Lightning în 2025, cu aproximativ 1% mai mult decât în primele nouă luni ale anului 2024, conform datelor recente privind vânzările.

Un purtător de cuvânt al Ford a menționat că, deși F-150 este cea mai bine vândută camionetă electrice din SUA, compania din Michigan se concentrează pe producția de camioane pe benzină și hibride, pe măsură ce se recuperează după incendiul din 16 septembrie de la fabrica furnizorului de aluminiu Novelis din Oswego, New York, care a avariat grav laminorul său la cald. Novelis a declarat că se așteaptă să repună în funcțiune laminorul la cald până în decembrie 2025.

Incendiul va costa Ford 2 miliarde de dolari

Incendiul de la fabrica Novelis a fost costisitor pentru Ford și a perturbat producția unora dintre cele mai populare și profitabile vehicule ale sale. Incendiul va costa Ford până la 2 miliarde de dolari din veniturile din al patrulea trimestru, a raportat joi producătorul auto în raportul său financiar pentru al treilea trimestru.

Acest cost, împreună cu pierderile de până la 1 miliard de dolari din cauza tarifelor, a determinat Ford să-și reducă estimările de profit pentru întregul an 2025 de la 6,5 miliarde de dolari la 6 miliarde de dolari.

Soluția Ford pentru a recupera pierderile cauzate de incendiu este de a crește volumul de producție al seriei F cu peste 50.000 de camioane în 2026, prin adăugarea unei a treia ture. Se preconizează că planul va crea până la 1.000 de noi locuri de muncă, iar toți angajații plătiți cu ora de la Rouge Electric Vehicle Center vor fi transferați la fabrica vecină, pentru a lucra în a treia tură la Dearborn Truck Plant.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...